Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

mokikin

31. 10. 2009 23:26
Ústava

Vždy jsem měl za to, že ústava by se měla měnit jen za výjimečných situací a proces změny by měl být delší než "ze dne na den"...

Pokud si budou poslanci ústavu měnit dle toho jak aktuálně potřebují, můžeme ji rovnou zrušit!

0 0
možnosti
IH

ChanuIf

30. 9. 2009 19:29
Pěkné, pěkné...

Pěkně řečeno, nedá se s tím než souhlasit. Jediné, co mne opravdu hodně štve je, že nemáme něco podobného, jako imeachement ve Státech. Náš prezident by si ho za svou neúctu k zákonu a k ústavě zasloužil absolvovat....!

Když dnes, svědomím toho, jak celá věc dopadla tento článek čtu, nezbývá mi, než kroutit hlavou a přemýšlet o duševním zdraví některých našich politických individuí. A nezbývá mi než přemýšlet, koho volit v příštích volbách...

0 0
možnosti
E

Edmundek

29. 9. 2009 18:12
um ..

poslední článek 4. září... to bude buď dovolená nebo nemoc...  chtělo by to zase nějaký zápis ;-)

0 0
možnosti
RF

Shaza

29. 9. 2009 23:39
Re: um ..

studijní povinnosti, a to pořádný - od zítřka už zase blogově žiju :)

0 0
možnosti
S

shipo

18. 9. 2009 8:51
US 1 ze 2

Proti ústavě zásadně nic nemám (idejím co stojí za ní, snažím se ignorovat že je cedníkovitě zapsaná).

Ale docela dost mě vadí ústavní soud, když neobčansky jmenovaných 15.lidí(co horšího akademici) dokaže pošlapat zájmy celé země ignorací základnějších demokrických přikázání(volby vs. reálně neměnitelná délka období). Naprosto mě fascinuje jak fosilních 15.lidí dokáže potopit 200. přímo volených zástupců občanů (ÚS působil mimochodem dojmem zkoušením degenerovaného učitele).

Ústava není svatý grál, a pokud se nemění je něco špatně(tuplem vetovaním od pojistky, co má hlídat závaznější věci, na ty opravdu závažné věci je ale ta lechce rostřelitelná pojistka na nic).

POKRACOVANI "US 2 ze 2"

0 0
možnosti
S

shipo

18. 9. 2009 8:54
US 2 ze 2

...

Teoretické "ad hoc" úpravy jsou pro fungování v reálném světe(ne v akademickém) nutné, jinak by jsme nepotřebovali zbytečně velký a energeticky náročný mozek kam by šli narvat (i v programování se bez zamaskovaného GOTO neobejdete), nemělo by se automaticky odsuzovat "ad hoc" zkratky na úkor veřejného zájmu(voleb => odstranění základu demokratického státu).

Mimochodem kvůli politice ODS původně jsem chtěl volit ČSSD, ale strana co se chorobně bojí 13-ti lidí nemá u mě žádnou šanci.

0 0
možnosti
JM

JoMe

16. 9. 2009 13:04
Blábol

Větší blábol jsem ještě dnes nečetl ;-D, ale popravdě, je třaba, aby si politici uvědomili, že Ústava není cár papíru a že jí nemůžou měnit jak se jim právě hodí.

0 0
možnosti
RF

Shaza

18. 9. 2009 1:25
Re: Blábol

. ) tak hlavně, že si rozumíme .)

0 0
možnosti
JH

hurkajan

10. 9. 2009 2:59
neústavní ústava

kdyby měla ručičky to by bylo facek jako při potlesku Národního divadla a mít nožičky to by se ty soudy tedy soudci všichni!! bez čestných vyjímek vznášeli kosmem!!

0 0
možnosti

Simin

9. 9. 2009 16:47
Z ústavního práva za týden státnicuju :)

0 0
možnosti

Simin

9. 9. 2009 16:53
Re: Z ústavního práva za týden státnicuju :)

milá Renátko, ono je to sice moc hezké co píšete, ale ta ústava je prostě nedokonalá, má chyby o kterých se ví - a všichni Ti přechytřelí akademici s judry pudry tituly a vzletnými teoretickými kecy o jejím duchu, účelovém znásilňování atd. (probůh nemyslím Váš článek :-) ) vůbec netlačí na politiky, aby s tím něco udělali. Parlament je nejvyšší zastupitelský orgán v zemi a my jsme si tu dvoustovku sami navolili - z toho důvodu, pokud příjde ústavou předepsaná 3/5 většina se změnou ústavy anebo s ústavním zákonem, tak to hold přijmeme tak jak to je. Právo netvoří akademici, ale (asi bohužel) politici. Ono je i tak dost zvláštní, že ústavu z roku 1993 napsal tentýž člověk jako ústavu z roku 1960 - soudruh Jičínský :-).

Navíc ústavní soud posuzuje zákony a nikoli ústavní zákony...:)

0 0
možnosti
KZ

Katka1

9. 9. 2009 15:20
moje slova

Nějak jsi mi to vzala z úst.....

0 0
možnosti
RF

Shaza

9. 9. 2009 19:17
Re: moje slova

dík Káťo, jsem ráda, že mám na své straně zkušenýho a dobrýho právníka! to je vidět, že nepřemejšlim zcestně .)

0 0
možnosti
G

Gmur

8. 9. 2009 20:43
bezva komentar

odhalila jste tu ustavnost dobre. Doufam, ze to zkousejici oceni. V

0 0
možnosti
RF

Shaza

9. 9. 2009 11:38
Re: bezva komentar

už se stalo, při druhém pokusu ve třeťáku mě státnicová komise chtěla adoptovat :)) ústavní dějiny- to je moje!

0 0
možnosti
A

Arth-

8. 9. 2009 18:40
Napsala jste to dobře...

dneska vadí ústava - tak ji změníme...  iž vadí i ústavní soud - tak ho zrušíme!

Lidičky FURT ještě nemáte strach z dalšího vývoje?!

Protože vám puchejř slíbil levnější pívo?

Tohle je zajímavý čtení- zvlášť ten graf:

http://bojanovsky.blog.idnes.cz/c/100633/Tak-jak-je-to-vlastne-s-tim-zadluzovanim.html#t2

0 0
možnosti
A

Arth-

8. 9. 2009 18:46
Re: Napsala jste to dobře...

Ale já se vlastně nesmím rozčilovat...

;-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 105
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 9192x
Autorka je životním nadšencem, který si čokoládu nikdy nenechá na později. 

Seznam rubrik

Co právě poslouchám

Oblíbené stránky

Oblíbené knihy