Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Moje milá zneuctěná ústavo!

Holka jedna, co my jsme se spolu natrápily. Učila jsem se Tě nazpaměť a tloukla hlavou do zdi jak lvové, co bijí o mříže. Brečela jsem mnoho nocí, že jsem hloupá, nepamatuju si Tě a nerozumím Ti.

Ve druháku mě ze státnice z ústavního práva a ústavních dějin vyrazil brunátný Prof. Václav Pavlíček. Prý za Tvoje hanobení. Nenáviděla jsem Tě a vyhodila index v slzách do koše. Od té doby je na něm obtisklý banán.

A pak jsem po nocích četla o světových válkách a brečela dojetím nad dokumenty z ústavních dějin, nad Masarykovými dopisy pro prezidenta Wilsona, prosbami exilových vlád, Gabčíkem, Kubišem, třemi králi, nad Závišem Kalandrou, Miladou Horákovou, nad všemi svobodnými dušemi nesvobodného Československa.

Už mockrát Tě znásilnila zapáchající vláda! Vláda, za které nebyla ani svoboda ani banánové slupky v koši.  Máš hodně tváří a na tu krásnou sedmnáctiletou Ti teď banda tzv. zákonodárců bezostyšně čmárá klikyháky, aby měli to správné teplé místo u koryta. Ústavo, prý že se jim nehodí Tvoje články! Nejsi jim prý vhod! Ty, nejvyšší zákon země, nejsi vhod jejich potřebám.

Přeju Ti moje milá, abys dozrála jako víno, aby Tě opatrovali a s citem vychovávali a přetvářeli ti, kteří Ti teď násilím křiví tvář. Neustupuj zájmům té vládnoucí bandy, lobistickým panákům a sponzorům volební frašky. Pro ně jsi jenom prázdná slova!       

 

PS: Pro mě není naše ústava jen známka v indexu s obtiskem banánové slupky. Jsem znechucená z té habaďůry, která vyvrcholí zmatečnými změnami ústavního zákona v zájmu vládnoucích elit. Uráží mě to jako studenta práv i jako občana.

PPS: 10.9. - a máme to tady, ústavní zákon zrušený, volby posunuté a poslanecká banda dneska uplácá trvalou změnu ústavy. Co bude příště? Uplácají si články o doživtoních mandátech?  

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Renata Fíková | pátek 4.9.2009 13:34 | karma článku: 44,15 | přečteno: 10533x
  • Další články autora

Renata Fíková

Ta, co má tři

Nechala jsem se vyhecovat ke třetímu dítěti. Když má tři děti William a Kate, tak jaképak s tím štráchy. Kontinent stárne, je třeba přiložit břicho k dílu.

29.7.2020 v 14:37 | Karma: 39,76 | Přečteno: 2743x | Diskuse| Společnost

Renata Fíková

Jiný stav, jiný mrav

Celý život jsem optimista. Takový ten druh optimisty, který přesazuje muškáty ve chvíli, kdy se na naši planetu řítí smrtící meteorit.

10.6.2020 v 15:00 | Karma: 37,21 | Přečteno: 2642x | Diskuse| Společnost

Renata Fíková

Zadej heslo

Mám nový mobil. Vědí to už úplně všichni. Každý den v devět mi v něm cosi zvoní a nejde to vypnout. Je to melodie z Hvězdných válek.

10.6.2020 v 10:30 | Karma: 37,84 | Přečteno: 2559x | Diskuse| Společnost

Renata Fíková

Přešlapy

Zlomila jsem si prst na noze. Nedává se to do sádry. Nikdo Vám tím pádem nevěří, jak moc trpíte. Nikdo Vás nepustí sednout. Nikdo nechápe, proč čtyři týdny chodíte v botách svojí babičky.

9.6.2020 v 13:45 | Karma: 34,82 | Přečteno: 2054x | Diskuse| Společnost

Renata Fíková

Výchova dětí v Čechách

Když jsem ještě nevěděla, co chov malých lidí obnáší, plánovala jsem si, jak budu jednou se svými dětmi obrážet výstavy, číst jim Malého prince a celé hodiny rozmlouvat o přírodovědě, dokud z nich nevyroste laureát Nobelovy ceny.

9.6.2020 v 12:32 | Karma: 44,79 | Přečteno: 8691x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Šofér dodávky vytlačil auto za krajnici, řidičce zřejmě oplácel předjíždění

9. května 2024  13:55

Nebezpečný manévr dodávky zachytila kamera na železničním přejezdu v Kopidlně na Jičínsku. Muž...

VIDEO: U Dakaru sjelo letadlo z ranveje, při nehodě se zranilo 11 lidí

9. května 2024  13:49

Na hlavním senegalském letišti poblíž hlavního města Dakaru v noci na čtvrtek sjelo z ranveje...

Exvelitel Zalužnyj skončil v ukrajinské armádě. Bude velvyslancem v Londýně

9. května 2024  13:48

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj propustil z vojenské služby bývalého hlavního velitele...

Kauza politika v mikině s proruskými symboly nejspíš skončí jako přestupek

9. května 2024  13:39

Kriminalisté ukončili prověřování případu bývalého politika Pavla Křivky, který začátkem dubna...

  • Počet článků 105
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 9192x
Autorka je životním nadšencem, který si čokoládu nikdy nenechá na později. 

Seznam rubrik

Co právě poslouchám

Oblíbené stránky

Oblíbené knihy