Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Přešlapy

Zlomila jsem si prst na noze. Nedává se to do sádry. Nikdo Vám tím pádem nevěří, jak moc trpíte. Nikdo Vás nepustí sednout. Nikdo nechápe, proč čtyři týdny chodíte v botách svojí babičky. 

Děti i klienti si s Vámi nonstop chtějí hrát na honěnou.

A to všechno proto, že jste si pořídili příčnou frakturu prsteníčku o nohu postele při běhu s mokrým prádlem. Výhoda je, že teď Vám to prádlo během Vaší křížové cesty od pračky k věšáku uschne samo.

S prsty mám obecně dost problémů. Když mi bylo šest, chodila jsem na atletiku. Skákala jsem do dálky jako saranče na steroidech. Podle dobových fotografií jsme toho se sarančetem ostatně měli společného více. Můj zásadní problém ale byly přešlapy. Neustále mě diskvalifikovali pro zanedbatelná překročení magické dělící čáry. Nikoho nezajímalo, že jsem svými ladnými skoky hraničícími s plachtěním strčila do kapsy kdejakého páťáka. Máš centimetr přešlap, běž tahat kačera.

Tak jsem začala číst, narostl mi zadek a stal se ze mě advokát. Jsem profík. Mám super kabelku například. Znám se s částí justiční stráže (pěkní kluci) a občas pracuju pro nějaké to zvíře. Můj stávající klient to o sobě alespoň tvrdí. Bojím se ho zeptat, jaké zvíře, ale tuším, že kačer to nebude.

Dneska se mi povedl přešlap vskutku atletický. Se svojí kabelkou, zvířetem a předvoláním jsem dorazila k justiční stráži. Hezký chlapec mě důkladně objel detektorem kovu a pak mi důvěrně sdělil, že za 12 minut mám být podle předvolání v soudní síni, která se nenachází ve zdejší budově soudu pro Prahu 5 na Praze 5, jak by jeden čekal, ale v druhé budově soudu pro Prahu 5 na Praze 1. 

V tu chvíli se ve mně probudilo moje vnitřní saranče.

Chytla jsem zvíře pod paži, vskočila do jedoucího taxíku a v následujících deseti minutách jsme zažili trailer k filmu Rychle a Zběsile 8 ve 4D a HDD kvalitě. Zjistila jsem, že taxikáři, na které můžete zařvat: „šlápni na to, pokuty platím“ skutečně existují a skutečně to udělají. Kdo tomu dobrému muži ale zaplatí ty pokuty, netuším.

Praxe mě naučila, že za kancelářským stolem lze napáchat mnohem horší přešlapy než na atletickém oválu. Můj kolega se kupříkladu tři roky soudil o veřejnou omluvu, ale slovo „veřejná“ mu v žalobě jaksi vypadlo. Když mu tedy po úspěšně vyhraném soudu řekl žalovaný v prázdné síni „sorry“, musel jít domů, zřejmě si rvát vlasy a vousy.

Moje kolegyně zase velice precizně a navýsost noblesně odpověděla dorážejícímu klientovi e-mailem, ale neopomněla připojit veškerou interní komunikaci k případu, z níž se klient mohl bez problémů dozvědět, jak moc ho máme v kanceláři rádi a vážíme si ho. Komunikace obsahovala v několika výstižných slovech celý klientův psychologický profil a několik animálních podobenství včetně laškovné básně o skotu.

Mým prubířským kamenem jsou jména. Pracovala jsem kdysi pro čínského podnikatele jménem Gao. Když Číňanovi řeknete Mao jednou, přejde to. Po osmé už to byl problém, který mezi nás vrazil emoční klín. S tímhle nutkáním se nedalo nic dělat.

Před několika lety jsem se dílem náhody ocitla jako záskok na veledůležitém sezení jedné finanční skupiny investující do podílových listů. Celou noc jsem se šprtala podklady, celé ráno jsem si žehlila puky a ofinu. Byla jsem připravená, chytrá, briskní. Kdybych finančního ředitele Ing. Pšeničku dvě hodiny neoslovovala pane Ječmínku, bylo by to tedy lepší.  

A za všechno může báseň o ztraceném kuřeti, které se ptá ječmene, kde je maminka slepička. Ječmen syčí mezi vousy, ptej se pšenic, vzpomenou si.

A já zase syčím mezi vousy: Děláte chyby, děláte přešlapy? Hoďte se do klidu a jeďte na Slapy.

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Renata Fíková | úterý 9.6.2020 13:45 | karma článku: 34,82 | přečteno: 2054x
  • Další články autora

Renata Fíková

Ta, co má tři

Nechala jsem se vyhecovat ke třetímu dítěti. Když má tři děti William a Kate, tak jaképak s tím štráchy. Kontinent stárne, je třeba přiložit břicho k dílu.

29.7.2020 v 14:37 | Karma: 39,76 | Přečteno: 2743x | Diskuse| Společnost

Renata Fíková

Jiný stav, jiný mrav

Celý život jsem optimista. Takový ten druh optimisty, který přesazuje muškáty ve chvíli, kdy se na naši planetu řítí smrtící meteorit.

10.6.2020 v 15:00 | Karma: 37,21 | Přečteno: 2642x | Diskuse| Společnost

Renata Fíková

Zadej heslo

Mám nový mobil. Vědí to už úplně všichni. Každý den v devět mi v něm cosi zvoní a nejde to vypnout. Je to melodie z Hvězdných válek.

10.6.2020 v 10:30 | Karma: 37,84 | Přečteno: 2559x | Diskuse| Společnost

Renata Fíková

Výchova dětí v Čechách

Když jsem ještě nevěděla, co chov malých lidí obnáší, plánovala jsem si, jak budu jednou se svými dětmi obrážet výstavy, číst jim Malého prince a celé hodiny rozmlouvat o přírodovědě, dokud z nich nevyroste laureát Nobelovy ceny.

9.6.2020 v 12:32 | Karma: 44,79 | Přečteno: 8691x | Diskuse| Společnost

Renata Fíková

Requiem

Nezvládli jsme to. Nejsem na to pyšná. Polovina manželství to nedá. A ta druhá polovina? Jsou šťastni? Co to je být šťastný? Je šťastný totéž co být spokojený? Nebo to samé, co smířený?

18.2.2018 v 21:36 | Karma: 39,25 | Přečteno: 4246x | Osobní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Čína je pilířem nového světového řádu, řekl Orbán a kývl na její mírový plán

9. května 2024  20:05

Čína je jedním z pilířů nového světového řádu a Maďarsko podporuje její mírový plán pro Ukrajinu,...

ANO chce odložit korespondenční volbu na dobu po volbách v příštím roce

9. května 2024  5:15,  aktualizováno  20:05

Přímý přenos Poslanci se přou o zavedení korespondenční volby pro české občany v zahraničí. Sněmovnu opět...

Za nové zuby si připlatíme, mnozí zubní technici skončí. Na vině je nařízení EU

9. května 2024

Premium Zubní techniky ohrožuje nová legislativa. U každé zubní náhrady by teď měli plnit stejné povinnosti...

V Rakousku zemřel 54 letý Čech, po vypadnutí z kajaku zemřel v nemocnici

9. května 2024  19:59

Při jízdě na kajaku dnes u rakouské obce Weissenbach am Attersee zemřel 54letý Čech. Zkušený...

  • Počet článků 105
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 9192x
Autorka je životním nadšencem, který si čokoládu nikdy nenechá na později. 

Seznam rubrik

Co právě poslouchám

Oblíbené stránky

Oblíbené knihy