Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Čekání na prsa (úvaha z r. 2000)

Už jako docela malý špunt jsem se velmi vážně zabývala otázkou, která mě bolestivě kroužila hlavou až do puberty. Často jsem pozorovala ploché hrudníky svých nahých rodičů a prostým aritmetickým průměrem jsem došla k drtivému závěru, že jestli někdo nemá ani nejmenší naději na to, vlastnit poprsí, jsem to já.

Otázka naděje na existenci ňader mě soužila před spaním, před výklady obchodů s obrovským prádlem, před tělocvikem a před zrcadlem.

Prvnímu střetu s realitou jsem byla vystavena ve čtvrté třídě kolem deváté hodiny ranní ve sprchách radlického bazénu. Zatímco tlupa ječících holčiček postávala pod čtyřmi sprchami, krčila jsem se za nejbližším sloupkem a předstírajíc zimnici pozorovala hrudníky svých spolužaček. Výsledky pozorování měly jasný cíl, zničit jakoukoli nositelku druhotných pohlavních znaků! Coby vlivné osobě se mi za pouhou hodinu dovádění v bazénu podařilo proti dvěma spolužačkám obdařeným „lentilkami pod kobercem“ zorganizovat rozsáhlé spiknutí. Se zadostiučiněním jsme věnovaly jejich plavky skupině spolužáků a pozorovaly, jak se obě oběti plíží z bazénu, zakrývajíc dvěma prsty své vnady.

Inu, skutečná válka se započala až o několik desítek měsíců později.

Spolužačka M.G. se po velkých prázdninách objevila ve dveřích sedmé třídy v bílém tílku s dvěma obrovskými červenými spirálami pod kterými světe div se byla opravdová prsa jak z časopisu. Mrcha. Jelikož si byla patrně vědoma dopadu, jaký tato její zlomyslnost bude mít, neustále se hrdě nosila po chodbě a co nejhoupavějším krokem kolemjdoucím dokazovala, že to se svým novým poprsím myslí skutečně vážně.

Já jsem v té době byla vlastníkem dvou půlmetrových copů, dvou vychrtlých kolen, dvou vyražených zubů a jednoho pořádného mindráku pod krycím jménem: letištní plocha.

Ve třinácti jsem se rozbrečela na chodbě své kamarádce na rameni. V hluboké depresi a životním zklamání jsem jí svěřila, že pomýšlím na sebevraždu a že pro mě život již nemá smysl.

,,Zkus pudink!“ řekla mi s mrknutím a rozhoupala svoje vnady do ladných vln.

Zkusila jsem ponožky, což se profláklo hned při prvním tělocviku. Zkusila jsem pít pivo, což se profláklo hned při prvním střetu s matkou, zkusila jsem být pyšná na to, že jsem ,,sportovní typ“, což ztroskotalo při drtivé porážce v přespolním běhu.

A pak jednou to přišlo. Nastal den D, koupila jsem si opravdivou podprsenku velikosti A. Vzdychala jsem blahem a pod záměrně průhlednými tričky se mi několik týdnů bez přestávky hrdě rýsovaly jahůdky a maliny a ostružiny vyšité na mém malém bavlněném osobním triumfu.

Dokud jsem běhala stovky a skákala do dálky, zůstalo u jahůdek, ale ve chvíli, kdy jsem svůj pohyb omezila na přesun do knihovny a zpět, došlo v horních partiích k posunu k lepšímu. Jahůdky a maliny přestaly stačit a já si šla do obchodu pro první Béčko. Moje první opravdová podprsenka byla nehorázně drahá a nehorázně velká!

Byla to tenkrát moje výhra nad světem. Výhra sice o prsa, ale sladká!

Autor: Renata Fíková | pátek 20.2.2009 22:00 | karma článku: 12,42 | přečteno: 6345x
  • Další články autora

Renata Fíková

Ta, co má tři

Nechala jsem se vyhecovat ke třetímu dítěti. Když má tři děti William a Kate, tak jaképak s tím štráchy. Kontinent stárne, je třeba přiložit břicho k dílu.

29.7.2020 v 14:37 | Karma: 39,76 | Přečteno: 2742x | Diskuse| Společnost

Renata Fíková

Jiný stav, jiný mrav

Celý život jsem optimista. Takový ten druh optimisty, který přesazuje muškáty ve chvíli, kdy se na naši planetu řítí smrtící meteorit.

10.6.2020 v 15:00 | Karma: 37,21 | Přečteno: 2642x | Diskuse| Společnost

Renata Fíková

Zadej heslo

Mám nový mobil. Vědí to už úplně všichni. Každý den v devět mi v něm cosi zvoní a nejde to vypnout. Je to melodie z Hvězdných válek.

10.6.2020 v 10:30 | Karma: 37,84 | Přečteno: 2559x | Diskuse| Společnost

Renata Fíková

Přešlapy

Zlomila jsem si prst na noze. Nedává se to do sádry. Nikdo Vám tím pádem nevěří, jak moc trpíte. Nikdo Vás nepustí sednout. Nikdo nechápe, proč čtyři týdny chodíte v botách svojí babičky.

9.6.2020 v 13:45 | Karma: 34,82 | Přečteno: 2053x | Diskuse| Společnost

Renata Fíková

Výchova dětí v Čechách

Když jsem ještě nevěděla, co chov malých lidí obnáší, plánovala jsem si, jak budu jednou se svými dětmi obrážet výstavy, číst jim Malého prince a celé hodiny rozmlouvat o přírodovědě, dokud z nich nevyroste laureát Nobelovy ceny.

9.6.2020 v 12:32 | Karma: 44,79 | Přečteno: 8691x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Malostranský zápisník: Když nevíš, kudy kam, majzni soka Putinem!

5. května 2024

Premium Jak odvrátit pozornost od kočkopsího tandemu Vondra-Niedermayer? Kdo zase znásilnil českého...

Vláda odvolala velvyslance v Rusku Pivoňku, řekl ministr Lipavský

5. května 2024  12:59

Vláda odvolala českého velvyslance v Rusku Pivoňku, řekl v diskusi Za pět minut dvanáct televize...

K útoku na poslance SPD se přihlásil 17letý mladík. Došlo k dalšímu ničení

5. května 2024  11:22,  aktualizováno  12:56

Drážďany v sobotu zaznamenaly další předvolební útok. Tentokrát šlo o stánek protiimigrační...

VIDEA TÝDNE: Nehoda ve Vysočanech, nahá umělkyně i útok mečem v Londýně

5. května 2024  12:55

V pražských Vysočanech sjel řidič Porsche ze silnice a srazil ženu s kočárkem. Žena utrpěla vážná...

  • Počet článků 105
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 9192x
Autorka je životním nadšencem, který si čokoládu nikdy nenechá na později. 

Seznam rubrik

Co právě poslouchám

Oblíbené stránky

Oblíbené knihy