Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Mateřský antitalent

Umím hýbat ušima a napočítat maďarsky do sta. Co se ale týče mateřských vloh, nemohu se ani pár dní před porodem zbavit dojmu, že mě příroda naprosto ignoruje.

Těhotenská sekta okupující internet používá ke svým tajemným diskuzím zvláštní jazyk, kterému nerozumím. Nechytám se dokonce ani mezi běžnou populací.

Kolegové z práce mi kupříkladu při odchodu na mateřskou uspořádali dojemnou rozlučku. Takovou tu, kdy na Vás vyskočí deset lidí s dortem a dárkem. Rozbalila jsem balíček s bavlněnou věcí ve tvaru kojence.

„To jsou ale krásný dupačky!“ povídám nejistě.

„To je bodýčko!“ zařvali kolegové podrážděně unisono, a to včetně osmadvacetiletého ambiciózního právníka Andreje, ve kterém věci kolem dětí vzbuzují neskrývaný odpor.

Doma mě pak dorazilo ještě zjištění, že kromě dupaček a bodýčka je na trhu ještě overálek. Rozdíly jsou zřejmě zcela zásadní, bohužel nevím jaké.

 

Před pár týdny jsem začala docházet na kontroly do porodnice. Byl to šok. Na rozdíl od poklidné ambulance mého chápavého gynekologa, jelo to v porodnici jak na spartakiádě. A bubnů jako v orchestru. Bubny vlevo. Bubny na monitor. Bubny na čtyřku. A do toho mumraje vyběhne občas sestra a nechá něco losovat z košíku. Aha, soutěž! Když na mě došla řada, zavřela jsem napjatě oči a vylosovala idikátorový ph papírek v igelitovém sáčku. Ze spořádaného zástupu matek čekajících na toaletu s papírkem jsem usoudila, že se po mně chce, abych ho počurala. A tak se také stalo. Jen mi pak přišlo divné, že v nacpané čekárně sedím jediná s napřaženou pravicí s počuraným papírkem. Zvědavé pohledy kolemjdoucích.

"Fíková! Pojďte si." zadulo čekárnou a já a můj papírek jsme se brodili davem, který se před námi uctivě rozestupoval.

"Fíková!" hlásím se jako na vojně a strkám papírek sestře před nos.

Sestra si kryje obličej a ustupuje. Postupuju k ní.

Sestra opět couvá a ptá se "Co to je?"

„Počuranej papírek" hlásím poslušně.

„To je ranní moč?“ táže se sestra.

„Nene, to je právě počůraný!" hlásím hrdě.

"To má být ranní moč!" rozjitří se sestra. Já (zmateně):

"Ale já bych to od rána nevydržela!"

Sestra: "To si máte proboha přinést z domova!"

Já (plačtivě): "To mi nikdo neřek´."

Sestra (znechuceně): "Vyhoďte to prosím Vás a umyjte si ruce!"

A to vše před zraky 40 žen, které si osvíceně přinesly ranní kalíšek, diskrétně do něj na toaletě namočily papírek a ten pak v původním plastovém obalu hygienicky ukázaly sestře. No tak uznejte, že jako rodička nepatřím k nejbystřejším!

 

Nedávno jsem navštívila kamarádku, která před nedávnem povila chlapečka. Slíbila mi přístupnou formou objasnit některé otazníky ohledně porodu a péče o dítě.

„Chceš si ho přebalit?“ otázala se a já se dala na ústup.

„To je dobrý!“ couvala jsem ke dveřím, pokoušejíc se rychle nacpat do sandálů.

„Musíš se to naučit!“ zastoupil mi cestu pokakaný řvoucí kojenec v rukou své nekompromisní matky.

Když se mi ve škole smáli, že z papíru nesložím ani vlaštovku, ještě jsem netušila, že existuje něco tak sofistikovaného jako kojenecký sklad pleny. Kam se hrabou japonské origami! Po půl hodině vysoké geometrie, prokládané záchvaty intenzivní nevolnosti, bylo smějící se dítě přebaleno a já vyřízená jak po maratonu. A tohle mě prý čeká desetkrát denně! Vážené matky, kdy spíte a jíte?!

 

A včera Vám jedu metrem a naproti mně sedí tatínek s tříletou holčičkou.

„Co máš v bříšku?“ otázalo se dítě nevinně a ukázalo prstem na můj obří pupek.

„Miminko“ řekla jsem mateřským tónem a holčička šokovaně vykulila oči. Tatínek zmateně zamával rukama a já pochopila, že přede mnou sedí další děvčátko vyrůstající ve lži.

„Teda čápa!“ opravila jsem se nejistě a tatínek složil hlavu v dlaních.

Jak to dopadlo nevím, musela jsem vystoupit. Už jsem ale pochopila, že čáp mi dítě bohužel nepřinese a že se za pár dní ode mě bude v porodnici očekávat asi víc než hýbání ušima a maďarské číslovky. Prý mě ale povedou pradávné instinkty. Tak Vám nevím, jestli na to v mém případě spoléhat.

 

 

---Pro OnaDnes---

Autor: Renata Fíková | pondělí 10.6.2013 19:25 | karma článku: 39,54 | přečteno: 7324x
  • Další články autora

Renata Fíková

Ta, co má tři

Nechala jsem se vyhecovat ke třetímu dítěti. Když má tři děti William a Kate, tak jaképak s tím štráchy. Kontinent stárne, je třeba přiložit břicho k dílu.

29.7.2020 v 14:37 | Karma: 39,76 | Přečteno: 2738x | Diskuse| Společnost

Renata Fíková

Jiný stav, jiný mrav

Celý život jsem optimista. Takový ten druh optimisty, který přesazuje muškáty ve chvíli, kdy se na naši planetu řítí smrtící meteorit.

10.6.2020 v 15:00 | Karma: 37,21 | Přečteno: 2640x | Diskuse| Společnost

Renata Fíková

Zadej heslo

Mám nový mobil. Vědí to už úplně všichni. Každý den v devět mi v něm cosi zvoní a nejde to vypnout. Je to melodie z Hvězdných válek.

10.6.2020 v 10:30 | Karma: 37,84 | Přečteno: 2558x | Diskuse| Společnost

Renata Fíková

Přešlapy

Zlomila jsem si prst na noze. Nedává se to do sádry. Nikdo Vám tím pádem nevěří, jak moc trpíte. Nikdo Vás nepustí sednout. Nikdo nechápe, proč čtyři týdny chodíte v botách svojí babičky.

9.6.2020 v 13:45 | Karma: 34,82 | Přečteno: 2053x | Diskuse| Společnost

Renata Fíková

Výchova dětí v Čechách

Když jsem ještě nevěděla, co chov malých lidí obnáší, plánovala jsem si, jak budu jednou se svými dětmi obrážet výstavy, číst jim Malého prince a celé hodiny rozmlouvat o přírodovědě, dokud z nich nevyroste laureát Nobelovy ceny.

9.6.2020 v 12:32 | Karma: 44,79 | Přečteno: 8691x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno 

Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Největší hrozbou je ruský imperialismus, řekl Lipavský v Budapešti

26. dubna 2024  11:05,  aktualizováno  11:58

Český ministr Jan Lipavský na setkání se svým maďarským protějškem Péterem Szijjártóem uvedl, že...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024,  aktualizováno  11:26

Předseda Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko oznámil, že dostal pokutu 900 eur (zhruba 22...

Velvyslanectví Thajského království
Political, Cultural and Economic Affairs Assistant

Velvyslanectví Thajského království
Praha
nabízený plat: 34 310 - 39 458 Kč

  • Počet článků 105
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 9192x
Autorka je životním nadšencem, který si čokoládu nikdy nenechá na později. 

Seznam rubrik

Co právě poslouchám

Oblíbené stránky

Oblíbené knihy