Renata Fíková VIP

Autorka je životním nadšencem, který si čokoládu nikdy nenechá na později. 
  • Počet článků 105
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 9192x

Seznam rubrik

Co právě poslouchám

Oblíbené stránky

Oblíbené knihy

Renata Fíková

Jiný stav, jiný mrav

Celý život jsem optimista. Takový ten druh optimisty, který přesazuje muškáty ve chvíli, kdy se na naši planetu řítí smrtící meteorit.

10.6.2020 v 15:00 | Karma: 37,21 | Přečteno: 2639x | Diskuse| Společnost

Renata Fíková

Přešlapy

Zlomila jsem si prst na noze. Nedává se to do sádry. Nikdo Vám tím pádem nevěří, jak moc trpíte. Nikdo Vás nepustí sednout. Nikdo nechápe, proč čtyři týdny chodíte v botách svojí babičky.

9.6.2020 v 13:45 | Karma: 34,82 | Přečteno: 2053x | Diskuse| Společnost

Renata Fíková

Výchova dětí v Čechách

Když jsem ještě nevěděla, co chov malých lidí obnáší, plánovala jsem si, jak budu jednou se svými dětmi obrážet výstavy, číst jim Malého prince a celé hodiny rozmlouvat o přírodovědě, dokud z nich nevyroste laureát Nobelovy ceny.

9.6.2020 v 12:32 | Karma: 44,79 | Přečteno: 8691x | Diskuse| Společnost

Renata Fíková

Laktační psychóza

Tak jsem koncem června povila synka. Jelikož mi nikdo nevysvětlil, jak poznám porodní bolesti od všech ostatních bolestí, které pronásledují těhotnou ženu, probíhaly poslední dva týdny mého těhotenství ve znamení hysterie, neustálé mobilizace a planých poplachů.

9.9.2013 v 13:05 | Karma: 40,60 | Přečteno: 8225x | Diskuse| Ostatní

Renata Fíková

Z mimina nezblbnu!

Na téma „jak porodit, odkojit a nezblbnout“ byly popsány stohy papíru, jejichž množství je srovnatelné snad jen se stohy použitých plen a inteligentních magazínu o těhotenství a mateřství.

14.1.2013 v 18:55 | Karma: 34,91 | Přečteno: 5683x | Diskuse| Ostatní

Renata Fíková

Báseň pro dva adresáty

Chtěla bych Tě ochutnávat Poválet Tě na jazyku S Tebou usínat i vstávat Čokoládo, Vojto Dyku!

15.10.2012 v 19:35 | Karma: 25,25 | Přečteno: 3032x | Ostatní

Renata Fíková

Nemusí pršet, jen když kape

Už je zase hnusně. Je hnusně, protože jsem celý den venku. Není to tak, že by bylo hnusně zrovna když jsem venku, ono je hnusně právě proto.

26.2.2009 v 23:14 | Karma: 13,33 | Přečteno: 5578x | Diskuse| Ostatní

Renata Fíková

Kniha - nejlepší přítel člověka, i dnes? (úvaha - r. 2000)

Tento článek jsem napsala v šestnácti letech. Buddhistka a fanatička :) Našla jsem ho v počítači a docela se mi líbí.

21.2.2009 v 12:11 | Karma: 16,59 | Přečteno: 6264x | Diskuse| Ostatní

Renata Fíková

Čekání na prsa (úvaha z r. 2000)

Už jako docela malý špunt jsem se velmi vážně zabývala otázkou, která mě bolestivě kroužila hlavou až do puberty. Často jsem pozorovala ploché hrudníky svých nahých rodičů a prostým aritmetickým průměrem jsem došla k drtivému závěru, že jestli někdo nemá ani nejmenší naději na to, vlastnit poprsí, jsem to já.

20.2.2009 v 22:00 | Karma: 12,42 | Přečteno: 6345x | Diskuse| Ostatní

Renata Fíková

Rychlé šípy – gangstas paradise!

Mirek Dušín by byl hrdý! Zatímco za domem se honí plantážníci, kteří kouří, používají sprostá slova a kopou do starých lidí, klubová aktivita ještě nevymřela! Rodí se zde něco nového, krásného. Všichni hoši čestného a kamarádského ducha spojte se. Toto je výňatek z úvodního manifestu Gangu Bloods CZ na http://www.b-mbt.estranky.cz/stranka/bloods

17.1.2009 v 21:00 | Karma: 10,76 | Přečteno: 4590x | Diskuse| Společnost

Renata Fíková

Syrový pohádkový horor aneb Pohádka o žluté pricezně pro otrlé

Za dalekými horami a dolinami, moři a oceány, tam, kam loď nedopluje, oko nedohlédne a myšlenka nedoletí, žil byl starý a nemocný král Bolehlav. Když bylo Bolehlavovi sedm a po dlouhé nemoci vyšel s chůvou na procházku, přistála mu mezi očima zbloudilá dělová koule a od té doby trpěl náš král po mnoho let nesnesitelnou migrénou, provázenou halucinacemi tak silnými a věruhodnými, že v knihách o nich psáno nevidět!

12.11.2008 v 0:33 | Karma: 18,65 | Přečteno: 4648x | Diskuse| Poezie a próza