Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Thajská masáž - peklo na zemi

O Thajkách se říká, že jsou milé a submisivní. Blbost! Tuhle fámu mohl vypustit jen někdo, kdo nikdy nebyl na tradiční thajské masáži. Od pátku jsem přesvědčená, že thajská masáž patří mezi bojové sporty a zdály se mi už dva sny, ve kterých figurovala sadistická thajská masérka. Ještě v pátek odpoledne jsem si naivně myslela, že snáším dobře fyzickou bolest.

V zimě mi k narozeninám kolegové z kanceláře darovali poukázku na 60 minut tradiční thajské masáže. Moje prohlášení, že jsem nikdy na thajské masáži nebyla, vzbudilo v kanceláři zlomyslné veselí (už to mě mělo varovat) Jediná informace o thajské masáži, ke které jsem se probádala, byla jakási spojitost s akupresurou, tedy stimulací citlivých bodů na těle. No bóže! Táta se v mých dvanácti začal fanaticky zajímat o východní medicínu a používal mě několik měsíců jako laboratorní pokusné médium. Zabodával do mě malé jehličky a nadšeně si zapisoval každý můj srdceryvný výkřik. Mě nějaká thajská srandička nemůže složit, říkala jsem si naivně.

 

K návštěvě thajského masážního salónu mě donutila až expirační doba mojí dárkové poukázky a poťouchlé hecování kolegů. Po týdnu plném přesčasů u hučícího monitoru jsem se upřímně těšila, jak ze mě, shrbené zablokované kancelářské krysy, milá submisivní Thajka vyrobí za hodinu pružnou kočičku.

V právnickém mundůru a prošlapaných lodičkách jsem došmajdala v sedm večer k salónu a odevzdala usměvavé slečně na recepci poukázku na hodinu rajského relaxačního požitku a již zmíněně prošlapané lodičky. Obratem jsem vyfasovala plastové papuče a byla jsem odvelena do čekacího křesílka, před kterým se válely časopisy opěvující východní medicínu, svíčky, meditaci a prostě všechny ty serepetičky, co zavání spánkem a vanilkou. Začala jsem se intenzivně těšit!

Přichází asi padesátiletá Thajka s vyšitou jmenovkou „May“ a zamává na mě mile, abych jí následovala. To ještě netuším, že to od ní bude jediné přátelské a nebolestivé gesto. Ocitám se sama v malinké žluté místnosti s podložkou na zemi, židlí a obrázky jak z čínské restaurace. Svlékám si šaty. Hezky to tam voní.

Za okamžik vstoupí May s kýblem a hadrem, ukáže mi na prsa, zamračí se a významně zakroutí hlavou. Svlékám si zmateně podprsenku (ještě, že mi nepřidělili thajského maséra) a rozpačitě sedím jen v bombarďákách. May mi myje nohy v kýbli a po celodenním pobíhání v uzavřených botách na podpatku to skutečně vítám. Vrním a dostávám se do lehkého meditačního tranzu.

„Nebude to bolet, žene?“ ptám se přátelsky, aby nebylo ticho.

„Bolééét!!!“ přikyvuje nadšeně Thajka přízvukem vietnamského trhovce.

Lehám si na záda a May mi masíruje chodidla, víčka se mi klíží. V pokoji zní tichá asijská hudba a já zvolna usínám.

„Úáááááááááááá“ kousnu se úlekem do jazyka a řvu jak tele na jatkách ve chvíli, kdy mi Thajka bez jakéhokoliv varování zaboří loket do třísla a lehne si na něj.

Dostávám bolestivou křeč do pravé nohy. Šikmooká masérka spokojeně zabrumlá a vyvrátí mi pravou nohu zcela mimo oběžnou dráhu kloubu a opět zalehne. Teď už nemůžu ani řvát a z očí mi samovolně vytrysknou slzy. Představa, že to samé mě čeká ještě na levé noze mě dohání k šílenství. Pár dní předtím jsem uběhla víc jak čtvrtmaraton doháje, ta ženská se trefuje cíleně přesně do těch namožených bodů. Za chvíli vykřiknu dokonce nekontrolovatelně jakousi sprosťárnu! Thajka se usmívá (evidentně neslyší zoufalé vulgární výkřiky poprvé). Po patnácti minutách už jen rezignovaně lěžím a mezi vlastními skřeky pozoruju hodiny, na kterých pochoduje vteřinová ručička tempem válečného krypla, kterého se ze mě ostatně May snaží udělat. Ta ženská by se měla jmenovat Mayday, protože přesně to se mi chce křičet!

Následující půlhodinu trávím s výhledem na podložku a oplácaná Thajka mi dupe a rajtuje po chodidlech a zádech, což prokládá zapichováním prstů do extrémně bolestivých bodů, tupými údery hranou ruky do namožených svalů, a káravými výkřiky slova: „RELAX, RELAX!“ ¨

Po tváři mi teče slza ještě ve chvíli, kdy mi rukama mastnýma od masážní emulze masíruje můj nalíčený obličej a celou vlasovou část hlavy.

Po té, co se mi zcela v závěru několikrát pokusila zlomit vaz, natáhla ruku pro dýško. Doplazila jsem se k peněžence a vysypala jí do dlaně vše kovové.

Thajka odešla a mně se stal zázrak. Něco mi říkalo: vstaň a choď. Opatrně jsem se sebrala ze země. Prošla jsem se cvičně po žíněnce a bylo mi, jako kdyby mi ze zad seskočila gorila. Doslova jsem se vznášela po pokoji tak lehce, až mě napadla kacířská myšlenka, jestli mi Thajka ten vaz skutečně nezlomila a já nejsem svoje vlastní duše.

S mastnou hlavou a naolejovaným obličejem jsem se povznášela domů jako holubice. A efekt trval celý víkend! Byla jsem taková milá a submisivní.

A kdo ví, třeba jednou zas,

nechám si tam zlámat vaz.

Autor: Renata Fíková | pondělí 20.7.2009 10:30 | karma článku: 45,97 | přečteno: 17684x
  • Další články autora

Renata Fíková

Ta, co má tři

Nechala jsem se vyhecovat ke třetímu dítěti. Když má tři děti William a Kate, tak jaképak s tím štráchy. Kontinent stárne, je třeba přiložit břicho k dílu.

29.7.2020 v 14:37 | Karma: 39,76 | Přečteno: 2734x | Diskuse| Společnost

Renata Fíková

Jiný stav, jiný mrav

Celý život jsem optimista. Takový ten druh optimisty, který přesazuje muškáty ve chvíli, kdy se na naši planetu řítí smrtící meteorit.

10.6.2020 v 15:00 | Karma: 37,21 | Přečteno: 2637x | Diskuse| Společnost

Renata Fíková

Zadej heslo

Mám nový mobil. Vědí to už úplně všichni. Každý den v devět mi v něm cosi zvoní a nejde to vypnout. Je to melodie z Hvězdných válek.

10.6.2020 v 10:30 | Karma: 37,84 | Přečteno: 2556x | Diskuse| Společnost

Renata Fíková

Přešlapy

Zlomila jsem si prst na noze. Nedává se to do sádry. Nikdo Vám tím pádem nevěří, jak moc trpíte. Nikdo Vás nepustí sednout. Nikdo nechápe, proč čtyři týdny chodíte v botách svojí babičky.

9.6.2020 v 13:45 | Karma: 34,82 | Přečteno: 2052x | Diskuse| Společnost

Renata Fíková

Výchova dětí v Čechách

Když jsem ještě nevěděla, co chov malých lidí obnáší, plánovala jsem si, jak budu jednou se svými dětmi obrážet výstavy, číst jim Malého prince a celé hodiny rozmlouvat o přírodovědě, dokud z nich nevyroste laureát Nobelovy ceny.

9.6.2020 v 12:32 | Karma: 44,79 | Přečteno: 8690x | Diskuse| Společnost

Renata Fíková

Requiem

Nezvládli jsme to. Nejsem na to pyšná. Polovina manželství to nedá. A ta druhá polovina? Jsou šťastni? Co to je být šťastný? Je šťastný totéž co být spokojený? Nebo to samé, co smířený?

18.2.2018 v 21:36 | Karma: 39,25 | Přečteno: 4241x | Osobní

Renata Fíková

Smradi

S blahosklonným úsměvem pohladila chlapci ježatou hlavičku. „Beníku, prosím Tě, nestrkej svojí sestřičku“

12.8.2016 v 9:05 | Karma: 40,70 | Přečteno: 6077x | Diskuse| Společnost

Renata Fíková

Statistika nuda je

Naopak. Člověk by ani neřekl, jak je statistika zábavná disciplína. Věděli jste například, že nejčastěji mají intimní styk se svými pacientkami zubaři, po nich ortopedi a teprve na třetím místě jsou gynekologové?

11.8.2016 v 20:24 | Karma: 35,37 | Přečteno: 2968x | Diskuse| Společnost

Renata Fíková

Masochistkou snadno a rychle

Existuje kategorie lidí (a obvykle jsou to ženy), které s gustem obětují své životy. Nemluvím o válečných hrdinkách ani bojovnicích za svobodu bručících v totalitních lágrech, ale o běžných ženách každodenní reality.

11.8.2016 v 14:28 | Karma: 42,58 | Přečteno: 12685x | Diskuse| Ona

Renata Fíková

Rada starších

V tomhle pokoji jsem spala před třiceti lety. Teď už nemám dudlík, zato mám zánět dutin. „Nezapomeň smrkat!“ probudila mě před chvílí babička stojící u mé postele s přídělem antibiotik, kakaem a strašně tlustým chlebem s medem. Nezapomeň smrkat?

3.2.2015 v 9:45 | Karma: 41,62 | Přečteno: 8202x | Diskuse| Osobní

Renata Fíková

Vesmírná odysea

Někdo by si mohl myslet, že největší vzrušení, které člověka čeká na mateřské, je 40% sleva na přesnídávky v sousedním obchoďáku. Uplynulý srpen ale jasně ukázal, že i na mateřské se lze vymanit ze stereotypu a zažívat nové věci.

9.10.2014 v 11:35 | Karma: 31,05 | Přečteno: 4021x | Diskuse| Ostatní

Renata Fíková

Ďáblův advokát

Na práva jsem šla z trucu. Nevzali mě totiž na psychologii, kde jsem se předvedla jako naivní pseudointelektuál s nutkáním radit celému světu. Ukázalo se, že pro studium na právnické fakultě jsou to ale ideální parametry.

8.10.2014 v 11:35 | Karma: 31,51 | Přečteno: 4000x | Diskuse| Ostatní

Renata Fíková

Krabi, krabičky a kachny

Jakmile se na jaře přehoupnou teploty přes dvacítku, začnu nesnášet městskou hromadnou dopravu.

8.10.2014 v 10:30 | Karma: 30,19 | Přečteno: 3103x | Diskuse| Ostatní

Renata Fíková

Sprostá podezřelá

Máloco vzruší člověka na mateřské tak, jako sleva. Proto jsem se včera nadšeně vydala na obvyklou tour po nákupním centru avizujícím šokující zlevnění všeho.

10.9.2014 v 8:30 | Karma: 37,61 | Přečteno: 4997x | Diskuse| Ostatní

Renata Fíková

Proradné šlapky

Tento článek je tichým povzdechem osoby, kterou mnohem více než neblahé důsledky ilegálního obchodu s bílým masem a veřejné prostituce momentálně trápí neblahé důsledky přimontování přezky na šlapky jejího jízdního kola.

30.6.2014 v 9:00 | Karma: 41,24 | Přečteno: 8578x | Diskuse| Ostatní

Renata Fíková

Krabi, krabičky a kachny

Jakmile se na jaře přehoupnou teploty přes dvacítku, začnu nesnášet městskou hromadnou dopravu.

8.6.2014 v 10:00 | Karma: 15,69 | Přečteno: 587x | Diskuse| Ona

Renata Fíková

Požehnaný plod života mého

Dítě je prý požehnání a nic Vás nenaplní tak, jako mateřství. S tím by se rámcově dalo souhlasit! Proč mi ale také někdo neřekl, že první měsíce tzv. mateřské dovolené jsou jako výcvik elitní vojenské jednotky.

27.2.2014 v 10:00 | Karma: 42,75 | Přečteno: 10898x | Diskuse| Ostatní

Renata Fíková

Kauza „Lžička“

Možná to o mně nevíte, ale jsem drsná a obávaná advokátka. Alespoň si to opakuju pokaždé, když mě někdo doběhne.

2.12.2013 v 21:00 | Karma: 44,11 | Přečteno: 10193x | Diskuse| Ostatní

Renata Fíková

Zlaté české ručičky! Kam se sakra poděly?

Čím dál tím víc se utvrzuju v přesvědčení, že řemeslo má svůj zlatý věk už dávno za sebou. A nebo jen přitahuju největší patlaly mezi manuálně pracujícím lidem?

29.10.2013 v 9:00 | Karma: 41,47 | Přečteno: 8747x | Diskuse| Ostatní

Renata Fíková

Laktační psychóza

Tak jsem koncem června povila synka. Jelikož mi nikdo nevysvětlil, jak poznám porodní bolesti od všech ostatních bolestí, které pronásledují těhotnou ženu, probíhaly poslední dva týdny mého těhotenství ve znamení hysterie, neustálé mobilizace a planých poplachů.

9.9.2013 v 13:05 | Karma: 40,60 | Přečteno: 8225x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 105
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 9192x
Autorka je životním nadšencem, který si čokoládu nikdy nenechá na později. 

Seznam rubrik

Co právě poslouchám

Oblíbené stránky

Oblíbené knihy