Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Oplácaná holka kost a kůže

Jó, před měsícem, to mi bylo ještě hej! Vidím to jako dneska. Květnové ráno vonělo mátově a tak trochu po jahodách a já jela do práce ve staromódních květovaných šatech. A ty šaty za mnou vlály na jezdících schodech v metru a protijedoucí pánové se usmívali. Usmívala jsem se taky a klopila cudně zrak jako Lída Baarová a Grace Kellyová.

A pak už byl konec a schody mě vyvezly na světlo a já se zastavila na sluníčku a romanticky se zasnila. A jak tak čumím do blba, zastínila mi slunce dlouhá postava a vytrhla mě z tranzu.

 

„Slečno, vidím, že máme nějaké to kilíčko navíc!“ zubil se na mě asertivní středoškolák v kravatě.

Polkla jsem na sucho a koukala na něj s otevřenou pusou.

„Víte, co je to kultura těla?“ pokračoval.

Zírala jsem na něj s pohledem, který naznačoval, že nerozumím slovu „kultura“.

„My tu máme takový program, který Vám pomůže!“

„Pomůže!“ zopakovala jsem vykuleně.

Vrazil mi leták a rozeběhl se za těžce obézní dámou k Tescu.

Co – že ?!

Na letáku stálo „tučným“ písmem: „Máte nadváhu a jste zoufalá!?“ Stála jsem na Národní třídě a najednou jsem měla nadváhu a byla jsem hrozně zoufalá. Vysmrkala jsem se do letáku a vydala se na Václavák. Celou dobu jsem pozorovala svoje stehna. Proč si vybral z celého davu právě mě? Obézní myšlenky mě obsedantně kazily celý den.

V práci jsem si dvakrát přepočítala BMI a přistihla se, jak zadávám do Googlu: „BMI 22,23 nadváha“ a pozoruju zadky svých kolegyň. Večer už vím, že budu jíst jenom vaječné bílky, protože všechno ostatní je zlo a že sportovat třikrát týdně je fatálně málo!

 

Pak jsem celý květen strávila shrbená nad lampičkou v poloze „zoufalý šprt“, živila jsem se nápojem Kamikaze, medvídky, kyselými rybičkami a když jsem si ohlodala dva dny před státnicí asi za půl minuty všechny nehty, došlo i na různá psychofarmaka.

A pohyb? Pohybu jsem měla spoustu! Tedy pokud se sezení na gymnastickém míči počítá jako sport. Studentská zoufalost dožene člověka až na pokraj samotného lidství. Když jsem po státnici vylezla na denní světlo, nepotkali byste ztrhanějšího chudáka. Kruhy pod očima takové, že by mě pandy v zoo vzaly okamžitě do party. Kolem okousaných nehtů stopy zvýrazňovačů, ve vlasech samovolně vzniklý dred. Kalhoty visící na kyčelních kostech.  Takhle nějak jsem si vždycky představovala Monte Christa před tím než se dostal z basy. A jak se tak šinu z fakulty s indexem v ruce a třese mnou zimnice na koho nenarazím. Můj homosexuální kamarád Pavel křičí už z dálky:

“Božínku kočičko tobě to sluší! Ty jsi kost a kůže! Panečku, ukaž se mi!“a už mě otáčí a okukuje. A já se přiblble culím a lichotí mi to.

 

A pak bylo ráno a já se pomalu začala sbírat. Česnečka, horká vana. A jak jsem se tak koukala na tu trosku v zrcadle, jak si zálibně prohlíží propadlé břicho, tak to najednou přišlo jako osvícení z nebe. Co je to za svět, kde normální holka, co má ráda bramborový knedlíky a uběhne v klídku 12 km vyfasuje leták o nadváze. Co je to za svět, kde „kost a kůže“ zní jako lichotka?

   

 

PS: A stejně se mi ty prvorepublikový herečky líbí ze všeho nejvíc! Vsadím se, že Adina, Lída i Nataša taky jedly knedlíky ! 

PPS: Tento článek bych chtěla věnovat své krásné kamarádce, která už měsíc jí jenom rozmixovanou mrkev, a včera mi její zoufalý stín řekl slabým hlasem, že už jí od ideální váhy dělí jen střevní chřipka.

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Renata Fíková | pátek 5.6.2009 9:00 | karma článku: 47,45 | přečteno: 25364x
  • Další články autora

Renata Fíková

Ta, co má tři

Nechala jsem se vyhecovat ke třetímu dítěti. Když má tři děti William a Kate, tak jaképak s tím štráchy. Kontinent stárne, je třeba přiložit břicho k dílu.

29.7.2020 v 14:37 | Karma: 39,76 | Přečteno: 2743x | Diskuse| Společnost

Renata Fíková

Jiný stav, jiný mrav

Celý život jsem optimista. Takový ten druh optimisty, který přesazuje muškáty ve chvíli, kdy se na naši planetu řítí smrtící meteorit.

10.6.2020 v 15:00 | Karma: 37,21 | Přečteno: 2642x | Diskuse| Společnost

Renata Fíková

Zadej heslo

Mám nový mobil. Vědí to už úplně všichni. Každý den v devět mi v něm cosi zvoní a nejde to vypnout. Je to melodie z Hvězdných válek.

10.6.2020 v 10:30 | Karma: 37,84 | Přečteno: 2559x | Diskuse| Společnost

Renata Fíková

Přešlapy

Zlomila jsem si prst na noze. Nedává se to do sádry. Nikdo Vám tím pádem nevěří, jak moc trpíte. Nikdo Vás nepustí sednout. Nikdo nechápe, proč čtyři týdny chodíte v botách svojí babičky.

9.6.2020 v 13:45 | Karma: 34,82 | Přečteno: 2054x | Diskuse| Společnost

Renata Fíková

Výchova dětí v Čechách

Když jsem ještě nevěděla, co chov malých lidí obnáší, plánovala jsem si, jak budu jednou se svými dětmi obrážet výstavy, číst jim Malého prince a celé hodiny rozmlouvat o přírodovědě, dokud z nich nevyroste laureát Nobelovy ceny.

9.6.2020 v 12:32 | Karma: 44,79 | Přečteno: 8691x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Přes Česko jdou bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  22:48

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Přes Česko jdou bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  22:48

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Hamás kývl na návrh k příměří. Izrael má řadu výhrad, akce v Rafáhu pokračuje

6. května 2024  18:56,  aktualizováno  22:09

Palestinské hnutí Hamás v pondělí přijalo návrh dohody o příměří s Izraelem předložený Egyptem a...

Rusko spouští výrobu dříve zakázaných raket středního a krátkého doletu

6. května 2024  22:08

Rusko urychluje vývoj a spouští výrobu raket krátkého a středního doletu, uvedl server Meduza s...

Německo na Putinovu inauguraci zástupce nevyšle, Francie a Slovensko ano

6. května 2024  16:14,  aktualizováno  20:36

Německo v pondělí oznámilo, že nebude mít svého zástupce na úterní inauguraci ruského prezidenta...

  • Počet článků 105
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 9192x
Autorka je životním nadšencem, který si čokoládu nikdy nenechá na později. 

Seznam rubrik

Co právě poslouchám

Oblíbené stránky

Oblíbené knihy