Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Konec gentlemanů aneb Dveřmi do oka, holí do zad

Včera jsem dostala hroznou ránu dveřmi do obličeje, takže mi promiňte případnou pomatenost smyslů. Tento článek je oslavou gentlemanství, obžalobou hulvátů a především zdůvodněním, proč si za to my ženy můžeme samy.

Před vchodem do školy postával hlouček lidí. Měla jsem plné ruce práce. Diplomové práce. Těch materiálů jsou stovky stran a ruce jen dvě. Kafe jedno. Spolužák na druhé straně dveří se stejným počtem rukou a žádnou kávou podržel těžké lítací dveře blondýnce přede mnou. Prošla s nafrněným výrazem. Já jsem se usmála a miniaturními krůčky cupitala k lítačkám, bryndajíc kávu a šustíc obrovským papírovým stohem. Přesně na prahu dveří mě dotyčný sjel pohledem a usoudil, že mám situaci pod kontrolou. Pustil dveře. Jak jsem vám tak seděla na zadku s kávou na prsou a zasněžená pobryndanými listy papíru, napadlo mě, že si za to vlastně můžeme samy.

 

Už dávno nežijeme v době, kdy muž spatřil ženský kotníček a byla ruka v rukávě. Podívejte se na nás, jsme emancipované, vzdělané, chodíme na box a brousíme parkety. Jsme silné a máme ostré lokty. Zaplaťpánbůh! Jsme také vulgární a frivolní. Bohužel. Muži byli automaticky galantní pouze do té doby, dokud ženy byly něžné a slabé.

 

Já teda jsem něžná a slabá. Hlavně na vysokých botičkách. Jsem padací typ. I v teniskách mě musí můj nebohý přítel každou chvíli seškrabávat z chodníku. A teď si to představte na vysokých štanglích. V létě jsem ve stanici I.P.Pavlova vypadla z tramvaje č. 10. Po hlavě. Venku stojící muž mě reflexivně chytil do náruče. Oba jsme řvali úlekem. Když jsme dokřičeli, postavil mě na zem a odjel. Byl to gentleman, jeden z posledních.

 

V zimě mi ve frontě na vlek upadla rukavice. Ohnula jsem se pro ní a ztratila rovnováhu. Moje lyže se v husté frontě rozjely kamsi směrem k vleku, načež se po 5 m překřížily a já jsem zahučela mezi natěsnané lidi a pár nešťastníků strhla s sebou.

Někdo mi špičkou lyže nakopnul kostrč. Nade mnou stál prošedivělý muž a shlížel dolů. Natáhla jsem k němu ruku bez rukavice a omluvně se zaculila. Praštil mě hůlkou Salomon do ramene a pak ještě dvakrát do zad. „Ty krávo, krávo, krávo…“ (v nadávkách nebyl příliš invenční) „Nauč se lyžovat!“ Řekla jsem mu, že se má naučit nadávat!

No, a pak se v tom vyznejte. Asi měsíc po „krávě krávě“ mi na plese na Žofíně cizí muž vytrhl z ruky kabát a začal couvat. Bleskurychle jsem přiskočila a o kabát se s ním začala tahat. Než jsem toho kriminálníka stihla osočit z pokusu o loupež, vypadlo z něj, že se mi pouze pokoušel pomoct a byl ten tam.

Ženy si odvykly galantnosti přijímat. V Americe pochválí muž kolegyni blůzu a druhý den je nezaměstnaný v kriminále za sexuální obtěžování. Je to absurdní. A víte, co je ještě absurdnější? Americké feministky se údajně cítí diskriminovány tím, že nemají penis, a nemohou tudíž močit ve stoje. Vymyslely proto takové korýtko, které si emancipovaná žena při močení vloží pod sebe a může vesele čůrat do mušle a psát písmena do sněhu.

A tak se muži bojí držet dveře a ženy padají na zadek. Z mužů se stávají hulváti a ženy se obírají o jednu z mála výhod svého něžného a slabého ženství. No, a já pořád věřím, že ve vás, mužích, ten gentleman někde dřímá a budete mě sbírat, chytat a zachraňovat a já se na vás za to budu hezky usmívat, i když čůrám vsedě.

 

 

Autor: Renata Fíková | pátek 24.4.2009 8:45 | karma článku: 46,78 | přečteno: 21601x
  • Další články autora

Renata Fíková

Ta, co má tři

Nechala jsem se vyhecovat ke třetímu dítěti. Když má tři děti William a Kate, tak jaképak s tím štráchy. Kontinent stárne, je třeba přiložit břicho k dílu.

29.7.2020 v 14:37 | Karma: 39,76 | Přečteno: 2738x | Diskuse| Společnost

Renata Fíková

Jiný stav, jiný mrav

Celý život jsem optimista. Takový ten druh optimisty, který přesazuje muškáty ve chvíli, kdy se na naši planetu řítí smrtící meteorit.

10.6.2020 v 15:00 | Karma: 37,21 | Přečteno: 2640x | Diskuse| Společnost

Renata Fíková

Zadej heslo

Mám nový mobil. Vědí to už úplně všichni. Každý den v devět mi v něm cosi zvoní a nejde to vypnout. Je to melodie z Hvězdných válek.

10.6.2020 v 10:30 | Karma: 37,84 | Přečteno: 2558x | Diskuse| Společnost

Renata Fíková

Přešlapy

Zlomila jsem si prst na noze. Nedává se to do sádry. Nikdo Vám tím pádem nevěří, jak moc trpíte. Nikdo Vás nepustí sednout. Nikdo nechápe, proč čtyři týdny chodíte v botách svojí babičky.

9.6.2020 v 13:45 | Karma: 34,82 | Přečteno: 2053x | Diskuse| Společnost

Renata Fíková

Výchova dětí v Čechách

Když jsem ještě nevěděla, co chov malých lidí obnáší, plánovala jsem si, jak budu jednou se svými dětmi obrážet výstavy, číst jim Malého prince a celé hodiny rozmlouvat o přírodovědě, dokud z nich nevyroste laureát Nobelovy ceny.

9.6.2020 v 12:32 | Karma: 44,79 | Přečteno: 8691x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb se utkají v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42

Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která bude...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 105
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 9192x
Autorka je životním nadšencem, který si čokoládu nikdy nenechá na později. 

Seznam rubrik

Co právě poslouchám

Oblíbené stránky

Oblíbené knihy