Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Ta, co má tři

Nechala jsem se vyhecovat ke třetímu dítěti. Když má tři děti William a Kate, tak jaképak s tím štráchy. Kontinent stárne, je třeba přiložit břicho k dílu.

Ještě, že se inspiruji windsorskou, a ne habsburskou dynastií. Kamarádka Petra čeká páté a do Marie Terezie jí zbývá ještě nějakých jedenáct kousků.

Tři neděle po porodu ctihodného sira Alberta von Stodůlky musím konstatovat, že rodit děti je poměrně náročný projekt, který vyžaduje maximální nasazení těla i ducha. Můj stávající fyzický a psychický stav má totiž všech pět P. Pomalá, podrážděná, pořád unavená, povážlivě tlustá a poněkud na zabití.

Aby příroda zajistila reprodukci, obdařila ženu selektivní ztrátou paměti. Ta se konečně vyhrabe z pekla velikosti čtyřicet dva, odtrhne od orvaného prsa vznětlivé batole, umístí jej do školky, obuje si po letech červené lodičky, rozpustí si vlasy a vypije si své první opravdové latté, aby se ještě téhož měsíce zcela dobrovolně nechala zbouchnout a uvrhnout znovu do tenat těhotenství, porodu a péče o mimino.

Zjistila jsem ale, že porodit třetí dítě má jeden významný benefit. Stane se z Vás matador. Moudrá matka rodu, která je obklopená aurou vševědoucnosti.

Začne to už u gynekologa. Má na Vás 30 sekund, protože Vy přece všechno víte. Pak se snadno stane, že dvakrát ztratíte těhotenský průkaz, nedojdete na odběry krve a ve finále zapomenete i nastoupit na mateřskou.

V porodnici se nezměnilo pořád nic. Čekárna jak na pláži po odlivu. Horkem orosená velrybí těla nacpaná v květovaných modelech těhotenské módy. Prvorodičky se ovívají pětistránkovými porodními plány. Byla jsem stejná. Chtěla jsem rodit jedině v přítmí do bazénku s vodou za přítomnosti své nejlepší kamarádky a zvuků klasické hudby nebo zurčícího horského potůčku. Samozřejmě bez anestetik. Rodila jsem tenkrát pod blikající zářivkou za zvuku kapajícího kohoutku a u toho držela pod krkem vyděšeného porodníka a řvala na něj, že chci do kapačky okamžitě další drogy. U porodu se tehdy potloukal můj první manžel. Mezi kontrakcemi na mě házel sportovní repliky jako „To dáš!“ nebo „Když nemůžeš, přidej!“ a když jsem se začala zabývat myšlenkou, že umírám, nabídl mi, že mi skočí do bufetu pro párek v rohlíku. Po těchto zkušenostech už v kartotéce předem oznamuji, že drogy chci, muže nechci, na Mozartovi netrvám.

A tak je na porodním sále tentokrát veselo jako na Silvestra. Anestezioložka podává zázračné lektvary, já metám vtipy jak Vladimír Menšík, manžel způsobně čeká za rohem na nemluvně. Jediný, kdo pláče, je novorozený syn. Asi čekal toho Mozarta.

Na pokoji číslo šest už ne mě číhá mladá Slovenka. Vypadá jak Viktorka na splavu. Hrká čtyřkilovou holčičkou a ve tváři má prázdný výraz člověka, který tři noci nespal. Dítě řve. Slovenka taky.

„Dej sem dítě“ pravím temně a vztáhnu po ní své hnáty křivé. Holčička v mé náruči okamžitě usíná. Matka klesá smyslů zbavena. Scéna se opakuje ještě několikrát během následující noci.

Po oddělení se rozkřikne fáma o mé magické ruce. „To je ta, co má tři!“ šeptají si v jídelně uznale rodičky. To ale neví nová směna. Mladistvý personál na mě dělá nálety. Osmnáctiletá sestřička s rovnátky mi přijde vysvětlit, jak se kojí dítě. Další adolescentka mně chce odhalit tajemství koupání mimin. Jediná vzrušující návštěva mladého gynekologa skončí fiaskem, neboť ho zajímá, zda odcházejí větry. Když personál zjistí, že mám pod kontrolou krmení, hygienu a všechny větry vlastní i cizí, nechávají nás se synem svému osudu. Dokonce tak, že nám zapomenou přinést oběd.

Třetího dne před propuštěním ještě vykonám několik zázraků. Vysvětlím sousedce, jak funguje odsávačka, mladé Španělce přeložím leták o očkování a u toho jí uspím dítě a v kantýně opravím lednici. Jen škoda, že neumím proměnit vodu ve víno. Zatím se mi daří měnit vodu v mléko, ale to dneska umí kdekdo. Tak třeba napočtvrté. Počkám, jak se k tomu postaví William a Kate. 

Autor: Renata Fíková | středa 29.7.2020 14:37 | karma článku: 39,76 | přečteno: 2743x
  • Další články autora

Renata Fíková

Jiný stav, jiný mrav

Celý život jsem optimista. Takový ten druh optimisty, který přesazuje muškáty ve chvíli, kdy se na naši planetu řítí smrtící meteorit.

10.6.2020 v 15:00 | Karma: 37,21 | Přečteno: 2642x | Diskuse| Společnost

Renata Fíková

Zadej heslo

Mám nový mobil. Vědí to už úplně všichni. Každý den v devět mi v něm cosi zvoní a nejde to vypnout. Je to melodie z Hvězdných válek.

10.6.2020 v 10:30 | Karma: 37,84 | Přečteno: 2559x | Diskuse| Společnost

Renata Fíková

Přešlapy

Zlomila jsem si prst na noze. Nedává se to do sádry. Nikdo Vám tím pádem nevěří, jak moc trpíte. Nikdo Vás nepustí sednout. Nikdo nechápe, proč čtyři týdny chodíte v botách svojí babičky.

9.6.2020 v 13:45 | Karma: 34,82 | Přečteno: 2053x | Diskuse| Společnost

Renata Fíková

Výchova dětí v Čechách

Když jsem ještě nevěděla, co chov malých lidí obnáší, plánovala jsem si, jak budu jednou se svými dětmi obrážet výstavy, číst jim Malého prince a celé hodiny rozmlouvat o přírodovědě, dokud z nich nevyroste laureát Nobelovy ceny.

9.6.2020 v 12:32 | Karma: 44,79 | Přečteno: 8691x | Diskuse| Společnost

Renata Fíková

Requiem

Nezvládli jsme to. Nejsem na to pyšná. Polovina manželství to nedá. A ta druhá polovina? Jsou šťastni? Co to je být šťastný? Je šťastný totéž co být spokojený? Nebo to samé, co smířený?

18.2.2018 v 21:36 | Karma: 39,25 | Přečteno: 4246x | Osobní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Poslance SPD jsem zbil já, přiznal se 17letý mladík. Došlo k dalšímu ničení

5. května 2024  11:22,  aktualizováno  20:49

Drážďany v sobotu zaznamenaly další předvolební útok. Tentokrát šlo o stánek protiimigrační...

Strach z migrace i rebelie proti levici. Mladí Němci se přiklánějí k AfD

5. května 2024  20:15

Čekali byste, že mladí Němci volí hlavně Zelené nebo jiné levicové strany? Omyl Roste podíl těch,...

Méně teorie a faktů, více praktických znalostí. Blíží se reforma školních osnov

5. května 2024

Premium Ministerstvo školství chystá změnu toho, co a hlavně jak by se měli žáci na základních a středních...

Usnul za volantem a srazil lidi na chodníku. Pro ženu a dítě letěl vrtulník

5. května 2024  19:10,  aktualizováno  19:48

V Kostelní Lhotě na Nymbursku vjel v neděli odpoledne řidič osobního auta na chodník, kde srazil...

10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?
10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?

V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...

  • Počet článků 105
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 9192x
Autorka je životním nadšencem, který si čokoládu nikdy nenechá na později. 

Seznam rubrik

Co právě poslouchám

Oblíbené stránky

Oblíbené knihy