Čekání na prsa (úvaha z r. 2000)

20. 02. 2009 22:00:18
Už jako docela malý špunt jsem se velmi vážně zabývala otázkou, která mě bolestivě kroužila hlavou až do puberty. Často jsem pozorovala ploché hrudníky svých nahých rodičů a prostým aritmetickým průměrem jsem došla k drtivému závěru, že jestli někdo nemá ani nejmenší naději na to, vlastnit poprsí, jsem to já.

Otázka naděje na existenci ňader mě soužila před spaním, před výklady obchodů s obrovským prádlem, před tělocvikem a před zrcadlem.

Prvnímu střetu s realitou jsem byla vystavena ve čtvrté třídě kolem deváté hodiny ranní ve sprchách radlického bazénu. Zatímco tlupa ječících holčiček postávala pod čtyřmi sprchami, krčila jsem se za nejbližším sloupkem a předstírajíc zimnici pozorovala hrudníky svých spolužaček. Výsledky pozorování měly jasný cíl, zničit jakoukoli nositelku druhotných pohlavních znaků! Coby vlivné osobě se mi za pouhou hodinu dovádění v bazénu podařilo proti dvěma spolužačkám obdařeným „lentilkami pod kobercem“ zorganizovat rozsáhlé spiknutí. Se zadostiučiněním jsme věnovaly jejich plavky skupině spolužáků a pozorovaly, jak se obě oběti plíží z bazénu, zakrývajíc dvěma prsty své vnady.

Inu, skutečná válka se započala až o několik desítek měsíců později.

Spolužačka M.G. se po velkých prázdninách objevila ve dveřích sedmé třídy v bílém tílku s dvěma obrovskými červenými spirálami pod kterými světe div se byla opravdová prsa jak z časopisu. Mrcha. Jelikož si byla patrně vědoma dopadu, jaký tato její zlomyslnost bude mít, neustále se hrdě nosila po chodbě a co nejhoupavějším krokem kolemjdoucím dokazovala, že to se svým novým poprsím myslí skutečně vážně.

Já jsem v té době byla vlastníkem dvou půlmetrových copů, dvou vychrtlých kolen, dvou vyražených zubů a jednoho pořádného mindráku pod krycím jménem: letištní plocha.

Ve třinácti jsem se rozbrečela na chodbě své kamarádce na rameni. V hluboké depresi a životním zklamání jsem jí svěřila, že pomýšlím na sebevraždu a že pro mě život již nemá smysl.

,,Zkus pudink!“ řekla mi s mrknutím a rozhoupala svoje vnady do ladných vln.

Zkusila jsem ponožky, což se profláklo hned při prvním tělocviku. Zkusila jsem pít pivo, což se profláklo hned při prvním střetu s matkou, zkusila jsem být pyšná na to, že jsem ,,sportovní typ“, což ztroskotalo při drtivé porážce v přespolním běhu.

A pak jednou to přišlo. Nastal den D, koupila jsem si opravdivou podprsenku velikosti A. Vzdychala jsem blahem a pod záměrně průhlednými tričky se mi několik týdnů bez přestávky hrdě rýsovaly jahůdky a maliny a ostružiny vyšité na mém malém bavlněném osobním triumfu.

Dokud jsem běhala stovky a skákala do dálky, zůstalo u jahůdek, ale ve chvíli, kdy jsem svůj pohyb omezila na přesun do knihovny a zpět, došlo v horních partiích k posunu k lepšímu. Jahůdky a maliny přestaly stačit a já si šla do obchodu pro první Béčko. Moje první opravdová podprsenka byla nehorázně drahá a nehorázně velká!

Byla to tenkrát moje výhra nad světem. Výhra sice o prsa, ale sladká!

Autor: Renata Fíková | pátek 20.2.2009 22:00 | karma článku: 12.42 | přečteno: 6345x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 16 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 10.41 | Přečteno: 196 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 15.24 | Přečteno: 330 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 4.98 | Přečteno: 98 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 30.70 | Přečteno: 560 | Diskuse
VIP
Počet článků 105 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 9192

Autorka je životním nadšencem, který si čokoládu nikdy nenechá na později. 

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...