Mateřský antitalent

10. 06. 2013 19:25:46
Umím hýbat ušima a napočítat maďarsky do sta. Co se ale týče mateřských vloh, nemohu se ani pár dní před porodem zbavit dojmu, že mě příroda naprosto ignoruje.

Těhotenská sekta okupující internet používá ke svým tajemným diskuzím zvláštní jazyk, kterému nerozumím. Nechytám se dokonce ani mezi běžnou populací.

Kolegové z práce mi kupříkladu při odchodu na mateřskou uspořádali dojemnou rozlučku. Takovou tu, kdy na Vás vyskočí deset lidí s dortem a dárkem. Rozbalila jsem balíček s bavlněnou věcí ve tvaru kojence.

„To jsou ale krásný dupačky!“ povídám nejistě.

„To je bodýčko!“ zařvali kolegové podrážděně unisono, a to včetně osmadvacetiletého ambiciózního právníka Andreje, ve kterém věci kolem dětí vzbuzují neskrývaný odpor.

Doma mě pak dorazilo ještě zjištění, že kromě dupaček a bodýčka je na trhu ještě overálek. Rozdíly jsou zřejmě zcela zásadní, bohužel nevím jaké.

Před pár týdny jsem začala docházet na kontroly do porodnice. Byl to šok. Na rozdíl od poklidné ambulance mého chápavého gynekologa, jelo to v porodnici jak na spartakiádě. A bubnů jako v orchestru. Bubny vlevo. Bubny na monitor. Bubny na čtyřku. A do toho mumraje vyběhne občas sestra a nechá něco losovat z košíku. Aha, soutěž! Když na mě došla řada, zavřela jsem napjatě oči a vylosovala idikátorový ph papírek v igelitovém sáčku. Ze spořádaného zástupu matek čekajících na toaletu s papírkem jsem usoudila, že se po mně chce, abych ho počurala. A tak se také stalo. Jen mi pak přišlo divné, že v nacpané čekárně sedím jediná s napřaženou pravicí s počuraným papírkem. Zvědavé pohledy kolemjdoucích.

"Fíková! Pojďte si." zadulo čekárnou a já a můj papírek jsme se brodili davem, který se před námi uctivě rozestupoval.

"Fíková!" hlásím se jako na vojně a strkám papírek sestře před nos.

Sestra si kryje obličej a ustupuje. Postupuju k ní.

Sestra opět couvá a ptá se "Co to je?"

„Počuranej papírek" hlásím poslušně.

„To je ranní moč?“ táže se sestra.

„Nene, to je právě počůraný!" hlásím hrdě.

"To má být ranní moč!" rozjitří se sestra. Já (zmateně):

"Ale já bych to od rána nevydržela!"

Sestra: "To si máte proboha přinést z domova!"

Já (plačtivě): "To mi nikdo neřek ́."

Sestra (znechuceně): "Vyhoďte to prosím Vás a umyjte si ruce!"

A to vše před zraky 40 žen, které si osvíceně přinesly ranní kalíšek, diskrétně do něj na toaletě namočily papírek a ten pak v původním plastovém obalu hygienicky ukázaly sestře. No tak uznejte, že jako rodička nepatřím k nejbystřejším!

Nedávno jsem navštívila kamarádku, která před nedávnem povila chlapečka. Slíbila mi přístupnou formou objasnit některé otazníky ohledně porodu a péče o dítě.

„Chceš si ho přebalit?“ otázala se a já se dala na ústup.

„To je dobrý!“ couvala jsem ke dveřím, pokoušejíc se rychle nacpat do sandálů.

„Musíš se to naučit!“ zastoupil mi cestu pokakaný řvoucí kojenec v rukou své nekompromisní matky.

Když se mi ve škole smáli, že z papíru nesložím ani vlaštovku, ještě jsem netušila, že existuje něco tak sofistikovaného jako kojenecký sklad pleny. Kam se hrabou japonské origami! Po půl hodině vysoké geometrie, prokládané záchvaty intenzivní nevolnosti, bylo smějící se dítě přebaleno a já vyřízená jak po maratonu. A tohle mě prý čeká desetkrát denně! Vážené matky, kdy spíte a jíte?!

A včera Vám jedu metrem a naproti mně sedí tatínek s tříletou holčičkou.

„Co máš v bříšku?“ otázalo se dítě nevinně a ukázalo prstem na můj obří pupek.

„Miminko“ řekla jsem mateřským tónem a holčička šokovaně vykulila oči. Tatínek zmateně zamával rukama a já pochopila, že přede mnou sedí další děvčátko vyrůstající ve lži.

„Teda čápa!“ opravila jsem se nejistě a tatínek složil hlavu v dlaních.

Jak to dopadlo nevím, musela jsem vystoupit. Už jsem ale pochopila, že čáp mi dítě bohužel nepřinese a že se za pár dní ode mě bude v porodnici očekávat asi víc než hýbání ušima a maďarské číslovky. Prý mě ale povedou pradávné instinkty. Tak Vám nevím, jestli na to v mém případě spoléhat.

---Pro OnaDnes---

Autor: Renata Fíková | pondělí 10.6.2013 19:25 | karma článku: 39.54 | přečteno: 7324x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 20.18 | Přečteno: 274 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 29 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 23 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.11 | Přečteno: 286 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.55 | Přečteno: 501 | Diskuse
VIP
Počet článků 105 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 9192

Autorka je životním nadšencem, který si čokoládu nikdy nenechá na později. 

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...