Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zoufalá ČÁST III.

„Cynický!“ ozvalo se chraplavě ve sluchátku. „Brýden Zoufalá!“ řekla jsem mile.

„Co pro Vás mohu udělat, paní Zoufalá?“ ozvalo se nevrlým tónem, který ne zcela korespondoval se včerejší milou nabídkou večeře.

„Kdy máte večer hlad, totiž čas?“ vyhrkla jsem a dodala: „na večeři“ nadechla jsem se: „bych Vás chtěla pozvat, totiž. Jak jsme vám nabouraly s kamarádkou auto a tak!“ dokončila jsem kostrbatě myšlenku a v telefonu se ozval o poznání nadšenější hlas:

„Á, tak to jste vy! To je skvělé, že jste se ozvala! Kdy by Vám to vyhovovalo?“

„Zítra? La Degustation!“ navrhla jsem koketně francouzským přízvukem, aniž bych byť v nejmenším věděla, kde nebo co je restaurace La Degustation.

„Dobře, v sedm? Mám pro Vás přijet vozem?“ ozvalo se ze sluchátka dovádivě a já se při vzpomínce na zdemolovanou kapotu Opla zarděla studem.

Dohodli jsme si sraz na sobotní večer v sedm hodin u Prašné brány a já se přistihla, že se začínám těšit. Už léta jsem nebyla na večeři s pěkným chlapem. Petr si liboval v objednávání pizzy a číny s roznáškou domů a vytáhnout do na romantickou večeři někam do města byl skutečně nadlidský výkon. Váleli jsme se s jídlem u televize a na moje koktejlky ve skříni se pomalu snášel prach.

 

„Vytunit prsa! Zásada číslo jedna je vytunit prsa!“ křičela mi do sluchátka angažovaná Kamila.

Byla to odpověď na otázku, kde je restaurace La Degustation.

 

Kamila o sobě tvrdí, že rozumí mužům. Vzhledem k faktu, že v jejím pokoji se kromě několika žen vystřídala i nepřeberná řada mužů různých věkových a váhových kategorií, barev a profesí, na Kamilu bylo v tomto ohledu opravdu spolehnutí.

„Vytunit prsa znamená konkrétně co?“ zeptala jsem se zmateně.

„Dej mi patnáct minut!“ štěkla Kamča do sluchátka a zavěsila.

Za dvanáct minut a padesát sekund stála moje zvrhlá kamarádka v mém obývacím pokoji s umělohmotnými ňadry velikosti C a pokoušela se mi je přicucnout na mé ubohé sportovní poprsí. „To je neviditelná podprsenka! Chtěla jsem déčka, ale neměli!“ vyprávěla zaujatě korunovaná odbornice na muže a zápasila s neviditelnou sponou spínající dva klepající se silikonové polokruhy.

Musím uznat, že „vytuněné“ poprsí dalo mým černým koktejlkám nebývalou eleganci. Konsternovaně jsem zahuhlala: „A fakt to drží? Nespadne mi to do talíře?“

„Já v tom dala i ples ve Vídeňské opeře!“zasnila se Kamila při vzpomínce na dva měsíce po boku náměstka pražského primátora a ponechala mě svému osudu.

 

Šestá hodina odbyla a já hystericky šacovala kosmetické taštičky při hledání řasenky, přičemž jsem si rozpatlala čerstvě nalakované nehty. Kolem čtvrt na sedm mi bylo s natáčkou na ofině a okem na punčoše jasné, že se můj doprovod bude muset smířit s mým ohromným neakademickým zpožděním. V 18:40 byl dojem dokonalý. Černé koktejlky se stříbrným opaskem proklatě nízko u pasu. Pod kouřovými stíny kočičí pohled, koketní patka, dlouhý decentní řetízek splývající do hlubin mého podvodného výstřihu. Zachvátila mě nervozita! Při pětiminutovém čekání na taxíka jsem před domem vysála klepající se rukou tři cigarety. Z okna nad mojí hlavou se ozývalo táhlé vytí opuštěného Drobečka, který mi na rozloučenou jazykem odlíčil levé oko.

 

Z prvotně milého taxikáře se cestou vyklubal sexuálně frustrovaný úchyl, takže jsem celou cestu na Náměstí republiky v kapse kabátu křečovitě svírala sprej se slzným plynem. Těsně před cílem zapípal mobil. Smska od Kamily:

„Furt se směj! I když bude trapnej!“  

 

Na plácku za prašnou bránou se mi při vystupování z vozu vyzula lodička a tak jsem z taxíku vypadla takřka po čtyřech. Zachytila mě ruka v kožené rukavici. Jeho. Záchytný manévr se proměnil v přátelské potřesení pravicí. „Brej večír!“ zafuněla jsem a zabouchla dveře taxíku! Úchylný taxikář se s protočenými panenkami rozjel a já si uvědomila, že v mé pravé ruce, kde obvykle držím kabelku, třímám jeho velkou dlaň. „Kabelka!“ zařvala jsem nepříčetně a na jehlách se rozeběhla za ujíždějícím taxíkem. Taxikář si zřejmě prozpěvoval některý z úchylných rapperských songů, kterými mě hojně obtěžoval celou cestu, a tak si zřejmě nevšiml, že za ním peláší hystericky mávající paninka na vysokých podpatcích. Můj zachránce se vrhl do útrob starého města a zastavil ujíždějící taxík vlastním tělem. Hotová romantická komedie! „Slečno Zoufalá, s Vámi asi nebude nuda!“ kvitoval můj nonšalantní uvítací trapas s nadšením, když mi podával černé psaníčko a já si uvědomila, že můj účes vzal společně s mým sebevědomím zbaběle nohy na ramena. „No, já jsem trochu troublemaker“ sklopila jsem oči po vzoru vlkodavího štěněte, jehož obličeje tak dobře znám.

 

Restaurace  La Degustation byla překrásná. Tlumené osvětlení lichotilo mým umělým ňadrům, umělým řasám i umělému úsměvu a já se cítila víc a víc proklatě sexy s každým dalším douškem francouzského bílého vína. Z pana Cynického se vyklubal pan Úžasný, z pana Úžasného psycholog a z psychologa Lukáš.

Ze mě se vyklubala podnapilá hysterka, když jsem před půlnocí pohrabem kabelky zjistila, že jsem bez klíčů od bytu.

„Musely mi vypadnout v tom taxíku!“ fňukala jsem zoufale a štrachala v kabelce číslo na taxikáře. Lukáš mi elektromagneticky hladil rameno a já se přistihla, že fňukám tak trochu také proto, aby nepřestával. Taxikář nebral telefon. Doháje! Složila jsem hlavu do dlaní a Lukáš mi chvíli poskytoval duševní útěchu.

„Máš kde spát?“ zeptal se hlubokým hlasem a tónem, který absolutně nepřipouštěl možnost, že bych mohla přespat u něj.

Po mnoha zkušenostech s muži, kterým stačil jediný drink, aby mě tahali do svého doupěte mi Lukášův přístup neskutečně imponoval.

„Mám, kamarádka má náhradní klíč, venčila mi večer psa!“ ujistila jsem ho a na okamžik mi bylo líto, že Kamila ten náhradní klíč skutečně má.

 

Majitelka svěřeného klíče mi na toaletě vzala telefon okamžitě:

„Co je, nejsi znásilněná, hned tam jedu!“ vykřikla a poněkud mě překvapilo, že vůbec nezapochybovala o tom, že jsem už zase v bryndě.

 „Všechno v pohodě! Lukáš super, pijeme, nechce se mi domů a nechala jsem klíče v taxíku!“

„Hm, tak Lukáš! Hlavně mu neříkej, že mám náhradní!“ vyhrkla moje zvrhlá kamarádka.

„Pozdě slečno!“ zahlásila jsem.

„Nechávám Ti je pod rohožkou, frigidní kamarádko!“ prohlásila zklamaně a zavěsila.

 

S Lukášem jsme se přesunuli do restaurace Aquamarin a v tichém prostředí potemnělé restaurace se náš hovor rozproudil na plné obrátky. Dvojice Arabů mi od stolu na druhé straně místnosti poslala koktejl s deštíčkem a já se na ně usmála, rozhýkali se nadšeně a jeden z nich na mě udělal kočičí gesto. Předstírala jsem, že jsou podobné komplimenty můj denní chleba, ale v duchu jsem těm dvěma mouřenínům děkovala.

„To se Ti stává často?“ kvitoval proběhlou scénku Lukáš a pobaveně mu cukaly koutky úst.

„Docela jo!“ začervenala jsem se nevěrohodně a upíjela donesený drink.

„Ani se jim nedivím!“ poznamenal a já jsem se uvnitř tetelila blahem.

 

Podnikem se rozezněly tóny rockové balady a Lukáš mě vytáhl na malý parket u baru. Netančila jsem roky, ale blahořečila jsem prozíravou Kamilu za to, že mě donutila přehodnotit moje obutí z proklatě vysokých jehel na poněkud fádnější stabilní lodičky.

Z Lukáše se vyklubal poměrně zkušený tanečník a protřele mě protáčel po parketu.

„Tancuješ moc dobře!“ vzhlédla jsem k němu obdivně a dodala: „A vypadá to, že i rád!“

„Jak s kým!“ poznamenal dvojsmyslně a já byla ráda, že mi v tom šeru není vidět do zčervenalé tváře.

Dobré víno, dobrý tanečník a zatraceně fajn večer. To vše mi nastoupalo do hlavy a o druhé ráno se spletlo do jediné myšlenky. Sex. Přemýšlela jsem, jak ho dostat a moje gesta i hovory začaly nabírat dvojsmyslný charakter. K čertu jak málo stačí k tomu, aby blbou opuštěnou ženskou někdo absolutně zbláznil! „Vždyť toho člověka absolutně neznám!“ Duševně jsem se fackovala v záchodové kabince a pokoušela se potlačit ten neskutečně silný nával chemického poblouznění.

 

Hovory o uzdravujícím se vlkodavovi, profesní historky a veselé historky z mých tanečních vyvrcholily v půl čtvrté ráno. Jediné, čemu se neustále vyhýbal, bylo jeho soukromí. Na moje všetečné otázky odpovídal vyhýbavě a mě to jeho tajnůstkaření znervózňovalo a hrozně přitahovalo.

Seděla jsem opřená o jeho rameno v taxíku a usínala jako kotě. Před mým domem mě vzbudilo pohlazení po hlavě.

„Jsme tady, mladá dámo!“ zahlásil a pomohl mě vysoukat se vratkým krokem z taxíku.

„Neopustím Tě dokud neuvidím klíče!“ vysvětloval mi, když jsem se zavěšená do jeho rámě potácela po schodech.

„Jenom aby to nebyla záminka!“ vedla jsem trapné řeči a hrozila jsem opilecky ukazováčkem!

Lukáš nahmatal pod rohožkou klíče, odemkl a vsoukal mě do bytu. Sundal mi kabát. Další vzpomínky jsou poněkud rozostřené.

Autor: Renata Fíková | sobota 3.12.2011 16:20 | karma článku: 12,65 | přečteno: 3101x
  • Další články autora

Renata Fíková

Ta, co má tři

Nechala jsem se vyhecovat ke třetímu dítěti. Když má tři děti William a Kate, tak jaképak s tím štráchy. Kontinent stárne, je třeba přiložit břicho k dílu.

29.7.2020 v 14:37 | Karma: 39,76 | Přečteno: 2736x | Diskuse| Společnost

Renata Fíková

Jiný stav, jiný mrav

Celý život jsem optimista. Takový ten druh optimisty, který přesazuje muškáty ve chvíli, kdy se na naši planetu řítí smrtící meteorit.

10.6.2020 v 15:00 | Karma: 37,21 | Přečteno: 2639x | Diskuse| Společnost

Renata Fíková

Zadej heslo

Mám nový mobil. Vědí to už úplně všichni. Každý den v devět mi v něm cosi zvoní a nejde to vypnout. Je to melodie z Hvězdných válek.

10.6.2020 v 10:30 | Karma: 37,84 | Přečteno: 2557x | Diskuse| Společnost

Renata Fíková

Přešlapy

Zlomila jsem si prst na noze. Nedává se to do sádry. Nikdo Vám tím pádem nevěří, jak moc trpíte. Nikdo Vás nepustí sednout. Nikdo nechápe, proč čtyři týdny chodíte v botách svojí babičky.

9.6.2020 v 13:45 | Karma: 34,82 | Přečteno: 2053x | Diskuse| Společnost

Renata Fíková

Výchova dětí v Čechách

Když jsem ještě nevěděla, co chov malých lidí obnáší, plánovala jsem si, jak budu jednou se svými dětmi obrážet výstavy, číst jim Malého prince a celé hodiny rozmlouvat o přírodovědě, dokud z nich nevyroste laureát Nobelovy ceny.

9.6.2020 v 12:32 | Karma: 44,79 | Přečteno: 8691x | Diskuse| Společnost

Renata Fíková

Requiem

Nezvládli jsme to. Nejsem na to pyšná. Polovina manželství to nedá. A ta druhá polovina? Jsou šťastni? Co to je být šťastný? Je šťastný totéž co být spokojený? Nebo to samé, co smířený?

18.2.2018 v 21:36 | Karma: 39,25 | Přečteno: 4243x | Osobní

Renata Fíková

Smradi

S blahosklonným úsměvem pohladila chlapci ježatou hlavičku. „Beníku, prosím Tě, nestrkej svojí sestřičku“

12.8.2016 v 9:05 | Karma: 40,70 | Přečteno: 6078x | Diskuse| Společnost

Renata Fíková

Statistika nuda je

Naopak. Člověk by ani neřekl, jak je statistika zábavná disciplína. Věděli jste například, že nejčastěji mají intimní styk se svými pacientkami zubaři, po nich ortopedi a teprve na třetím místě jsou gynekologové?

11.8.2016 v 20:24 | Karma: 35,37 | Přečteno: 2968x | Diskuse| Společnost

Renata Fíková

Masochistkou snadno a rychle

Existuje kategorie lidí (a obvykle jsou to ženy), které s gustem obětují své životy. Nemluvím o válečných hrdinkách ani bojovnicích za svobodu bručících v totalitních lágrech, ale o běžných ženách každodenní reality.

11.8.2016 v 14:28 | Karma: 42,58 | Přečteno: 12685x | Diskuse| Ona

Renata Fíková

Rada starších

V tomhle pokoji jsem spala před třiceti lety. Teď už nemám dudlík, zato mám zánět dutin. „Nezapomeň smrkat!“ probudila mě před chvílí babička stojící u mé postele s přídělem antibiotik, kakaem a strašně tlustým chlebem s medem. Nezapomeň smrkat?

3.2.2015 v 9:45 | Karma: 41,62 | Přečteno: 8202x | Diskuse| Osobní

Renata Fíková

Vesmírná odysea

Někdo by si mohl myslet, že největší vzrušení, které člověka čeká na mateřské, je 40% sleva na přesnídávky v sousedním obchoďáku. Uplynulý srpen ale jasně ukázal, že i na mateřské se lze vymanit ze stereotypu a zažívat nové věci.

9.10.2014 v 11:35 | Karma: 31,05 | Přečteno: 4021x | Diskuse| Ostatní

Renata Fíková

Ďáblův advokát

Na práva jsem šla z trucu. Nevzali mě totiž na psychologii, kde jsem se předvedla jako naivní pseudointelektuál s nutkáním radit celému světu. Ukázalo se, že pro studium na právnické fakultě jsou to ale ideální parametry.

8.10.2014 v 11:35 | Karma: 31,51 | Přečteno: 4001x | Diskuse| Ostatní

Renata Fíková

Krabi, krabičky a kachny

Jakmile se na jaře přehoupnou teploty přes dvacítku, začnu nesnášet městskou hromadnou dopravu.

8.10.2014 v 10:30 | Karma: 30,19 | Přečteno: 3103x | Diskuse| Ostatní

Renata Fíková

Sprostá podezřelá

Máloco vzruší člověka na mateřské tak, jako sleva. Proto jsem se včera nadšeně vydala na obvyklou tour po nákupním centru avizujícím šokující zlevnění všeho.

10.9.2014 v 8:30 | Karma: 37,61 | Přečteno: 4997x | Diskuse| Ostatní

Renata Fíková

Proradné šlapky

Tento článek je tichým povzdechem osoby, kterou mnohem více než neblahé důsledky ilegálního obchodu s bílým masem a veřejné prostituce momentálně trápí neblahé důsledky přimontování přezky na šlapky jejího jízdního kola.

30.6.2014 v 9:00 | Karma: 41,24 | Přečteno: 8578x | Diskuse| Ostatní

Renata Fíková

Krabi, krabičky a kachny

Jakmile se na jaře přehoupnou teploty přes dvacítku, začnu nesnášet městskou hromadnou dopravu.

8.6.2014 v 10:00 | Karma: 15,69 | Přečteno: 587x | Diskuse| Ona

Renata Fíková

Požehnaný plod života mého

Dítě je prý požehnání a nic Vás nenaplní tak, jako mateřství. S tím by se rámcově dalo souhlasit! Proč mi ale také někdo neřekl, že první měsíce tzv. mateřské dovolené jsou jako výcvik elitní vojenské jednotky.

27.2.2014 v 10:00 | Karma: 42,75 | Přečteno: 10899x | Diskuse| Ostatní

Renata Fíková

Kauza „Lžička“

Možná to o mně nevíte, ale jsem drsná a obávaná advokátka. Alespoň si to opakuju pokaždé, když mě někdo doběhne.

2.12.2013 v 21:00 | Karma: 44,11 | Přečteno: 10193x | Diskuse| Ostatní

Renata Fíková

Zlaté české ručičky! Kam se sakra poděly?

Čím dál tím víc se utvrzuju v přesvědčení, že řemeslo má svůj zlatý věk už dávno za sebou. A nebo jen přitahuju největší patlaly mezi manuálně pracujícím lidem?

29.10.2013 v 9:00 | Karma: 41,47 | Přečteno: 8747x | Diskuse| Ostatní

Renata Fíková

Laktační psychóza

Tak jsem koncem června povila synka. Jelikož mi nikdo nevysvětlil, jak poznám porodní bolesti od všech ostatních bolestí, které pronásledují těhotnou ženu, probíhaly poslední dva týdny mého těhotenství ve znamení hysterie, neustálé mobilizace a planých poplachů.

9.9.2013 v 13:05 | Karma: 40,60 | Přečteno: 8225x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 105
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 9192x
Autorka je životním nadšencem, který si čokoládu nikdy nenechá na později. 

Seznam rubrik

Co právě poslouchám

Oblíbené stránky

Oblíbené knihy