Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kauza prsten

Jsem chladnokrevná emancipovaná kariéristka a z reklamy na designový osvěžovač vzduchu a rodinná balení jogurtů mám kopřivku. Ani statistika, ani praxe advokátního koncipienta, ba ani Válka Roseových ve mně však kupodivu neuhasili jiskérku naděje, že se jednou šťastně vdám.

Upínám se zejména k okamžiku svatby (z nějakého důvodu mi dalších padesát let manželského života připadá ve stínu svatebního dne poněkud nepodstatných). Mám na to dokonce i chlapa. Po sérii psychopatů, mamánků, sexuálních loudilů a nepoužitelných filozofů vedle mě už před lety zakotvil. Je to lékař, nosí přiměřeně dlouhé kotlety, má politicky korektní názory, požívá antiperspirant, čte světovou beletrii, nenosí ponožky do sandálů, uběhl maraton a směje se mým vtipům.

Byl tu však malý zádrhel. Doktor pořád nežádal a nežádal. Kolikrát jsem se na romantických večeřích ryla v pudinku a hledala prsten! Kolikrát jsem si v obýváku přisedla a vložila dlaně do těch jeho, aby se ukázalo, že chce řešit účet za elektřinu. Někdy před dvěma lety jsem se na svatbě kamarádů vrhla po letící svatební kytici basketbalovým trojskokem, o rok později jsem následovala svatební květinu po hlavě do ostnatého roští, aby se z něj vítězoslavně vynořila za potlesku přítomných moje poškrábaná ruka s kytkou v křečovitém sevření. A v pudinku pořád nic.

Kamarád Adam prý nechal svojí Aničku vydrápat se na krkonošský hřeben, pak kleknul, požádal a v horské chatě na vrcholu navalil prsten a večeři. Mému milému se blýsklo v oku a já pochopila, že náš plán zdolat v srpnu Mont Blanc bude korunován zlatým kroužkem. Když jsem usínala na plesnivé podlaze v opuštěné horské chatrči, dumala jsem, jak ubytujeme šedesát přátel. Když jsem na ledovci ze sněhu vařila polévku, rozhodla jsem se, že si na svatbě dáme společnou lžící bramboračku. Když doktor ve sněhovém záhrabu hlasitě chrápal, nacvičovala jsem to správné klopení očí, ty správné rozpaky, jemný váhavý úsměv a nakonec šťastné „ano“.

Když jsme pak za svítání uřícení dolezli na vrchol Mont Blancu, mrzlo. Slunce olizovalo jiskřivé vrcholky Alp a zmrzlé nudle na našem obličeji.

Foto.

To je ale zima.

Hm.

Please, could you make a picture of us.

Zima co?

Hm.

By člověk neřek, že je nejvýš v Evropě, co?

Hm.

Chtěl bych se Tě na něco zeptat.

Hm? (nadšeně)

Vylezeš se mnou na Mount Mc Kinley?

Hm (zoufale).

A pak jsme slezli 4000 výškových metrů, během kterých jsem pochopila, že se za doktora nevdám dřív než za deset let po tvrdé manipulaci v devátém měsíci těhotenství (a to v lepším případě).

A tak uběhly dva měsíce a jak se tak couráme v sobotu po kokořínsku, milý se chová divně. Fotím si skalní útvary zvané „pokličky“. Remcám, protože skály vůbec nevypadají jako pokličky. Milý je zamlklý a křečovitě mě manévruje na lavičku. Hrabe v tašce. Nemůže něco najít.

Přichází klub českých důchodců, obklopí naši lavičku. Nečekáme, než nám začnou ukazovat průkazku ZTP a opouštíme lavičku. Milý se mi pokouší namluvit, že podivné místo v temném lese je romantické a je to tam velmi hezké. Nesouhlasím a tak jdeme dál.

U skalního útvaru „hlava a žába“ nacházím shnilý pařez, usedáme. Doktor štrachá ve své i v mojí tašce (během výletu jsme si tašky vyměnili), něco strká do kapsy a vybíhá do hlubokého lesa, kde šustí krabičkou. Vrací se a divně se ošívá.

Ticho přerušují padající žaludy, rodina na výletě, holka na kole, další holka na kole, důchodci a několik psů. Když les konečně ztichne, doktor vymrští ruku s černou krabičkou.

„Jé, to je zásnubní?“

„Jo.“

„Ten je hezkej! A velkej“ (nasazuju prsten na palec a zkoumám okolní duby mezerou mezi prstem a prstenem).

„Sem Ti náhodou změřil prsteníček, jak jsi se tuhle opila a spala jak dřevo.“

A pak pusa. A pak už to znáte z filmů. Tak jen doufám, že se do roka jako Roseovi nebudeme houpat na lustru a vařit paštiku z domácích zvířat. Držte nám palce.

 

Autor: Renata Fíková | středa 30.11.2011 17:55 | karma článku: 12,06 | přečteno: 3990x
  • Další články autora

Renata Fíková

Ta, co má tři

Nechala jsem se vyhecovat ke třetímu dítěti. Když má tři děti William a Kate, tak jaképak s tím štráchy. Kontinent stárne, je třeba přiložit břicho k dílu.

29.7.2020 v 14:37 | Karma: 39,76 | Přečteno: 2738x | Diskuse| Společnost

Renata Fíková

Jiný stav, jiný mrav

Celý život jsem optimista. Takový ten druh optimisty, který přesazuje muškáty ve chvíli, kdy se na naši planetu řítí smrtící meteorit.

10.6.2020 v 15:00 | Karma: 37,21 | Přečteno: 2640x | Diskuse| Společnost

Renata Fíková

Zadej heslo

Mám nový mobil. Vědí to už úplně všichni. Každý den v devět mi v něm cosi zvoní a nejde to vypnout. Je to melodie z Hvězdných válek.

10.6.2020 v 10:30 | Karma: 37,84 | Přečteno: 2558x | Diskuse| Společnost

Renata Fíková

Přešlapy

Zlomila jsem si prst na noze. Nedává se to do sádry. Nikdo Vám tím pádem nevěří, jak moc trpíte. Nikdo Vás nepustí sednout. Nikdo nechápe, proč čtyři týdny chodíte v botách svojí babičky.

9.6.2020 v 13:45 | Karma: 34,82 | Přečteno: 2053x | Diskuse| Společnost

Renata Fíková

Výchova dětí v Čechách

Když jsem ještě nevěděla, co chov malých lidí obnáší, plánovala jsem si, jak budu jednou se svými dětmi obrážet výstavy, číst jim Malého prince a celé hodiny rozmlouvat o přírodovědě, dokud z nich nevyroste laureát Nobelovy ceny.

9.6.2020 v 12:32 | Karma: 44,79 | Přečteno: 8691x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Pád zhýralého náměstka otřásl Moskvou. Pod Šojguem se houpe židle

25. dubna 2024

Premium Ruskou politickou scénu rozvířil největší korupční skandál od začátku války. Zatčení náměstka...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  19:40

Nejvyšší soud USA se poprvé zabývá otázkou, zda mají bývalí prezidenti absolutní imunitu vůči...

Trvalo to měsíc. Baltimore otevřel kanál pro lodě uvězněné po zřícení mostu

25. dubna 2024  19:34

Měsíc po zřícení přístavního mostu proplula nově otevřeným plavebním kanálem v Baltimoru první loď....

Chcete peníze? Máme otázky! Jourová jménem Bruselu griluje Ficovu vládu

25. dubna 2024  19:25

Nikdo si nepřeje, aby Slovensko přišlo o peníze z evropských fondů, řekla ve čtvrtek...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 105
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 9192x
Autorka je životním nadšencem, který si čokoládu nikdy nenechá na později. 

Seznam rubrik

Co právě poslouchám

Oblíbené stránky

Oblíbené knihy