Nezařazené

Renata Fíková

Moje harakiri

Začalo to už v batolecím věku. Zatímco ostatní batolata při pádu uvědoměle předpažovala, má rodina rozpačitě sledovala, jak dvacetkrát denně padám přímo na obličej.

14.1.2013 v 17:17 | Karma článku: 37.07 | Přečteno: 4414 | Diskuse

Renata Fíková

Prázdninový pětiboj

Zatímco naši skvělí reprezentanti potili krev, aby přivezli do naší rozkradené republiky trochu toho cenného kovu, já jsem se dala na moderní pětiboj.

14.10.2012 v 19:10 | Karma článku: 13.25 | Přečteno: 2917 | Diskuse

Renata Fíková

Ženy sobě

Že prý neexistuje přátelství mezi mužem a ženou. Neexistuje prý dokonce ani ryzí přátelství mezi ženami.

14.10.2012 v 18:48 | Karma článku: 14.42 | Přečteno: 3389 | Diskuse

Renata Fíková

Sázky a dostihy

Miluji hry a sázky. Kde já mohla být, kdyby ve Vsetíně tenkrát hráli ten hokej pořádně. Přibližně před deseti kily jsem totiž měla vlasy pod zadek. Tedy do osudného zápasu Sparta - Vsetín. Kdyby kluci ze Vsetína tušili, že je v sázce půlmetrový cop, přestali by se poflakovat po ledě a vyrobili by pěkný hattrick.

14.10.2012 v 18:43 | Karma článku: 12.29 | Přečteno: 2239 | Diskuse

Renata Fíková

Jarní úklid duše

Jaro. Už zase. Na větvi stromu před mojí ložnicí se usadil divný malý pták, který řve každé ráno od čtyř. Vrátil se z politicky rozbouřené Afriky a hlásá svobodu slova. Bohužel.

17.5.2012 v 16:40 | Karma článku: 12.98 | Přečteno: 3518 | Diskuse

Renata Fíková

Na drátě

Dnes mám narozeniny. Dostala jsem mobil. Dotykový. Já, dosavadní technicky retardovaná majitelka telefonu pro seniory! Nevěřili byste, co člověk za 28 let nastřádá kontaktů. Při jejich přepisování do nového stroje jsem dnes velkou část z nich omylem prozvonila, a to včetně vedoucího rigorózní práce a firmy na plastová okna.

7.1.2012 v 19:40 | Karma článku: 11.44 | Přečteno: 5144 | Diskuse

Renata Fíková

Zoufalá ČÁST IV.

Probudila jsem se v půl dvanácté s vlkodavem v posteli a v hlavě mi řádila ostrá bolest. Žaludek na vodě, boty a šaty po celém bytě. V hlavě mi kromě bolesti vrtal intenzivní pocit, že toho člověka musím nutně alespoň jednou vidět a zároveň stejně intenzivní přesvědčení, že se mi bude vyhýbat.

3.12.2011 v 16:22 | Karma článku: 11.08 | Přečteno: 3745 | Diskuse

Renata Fíková

Zoufalá ČÁST III.

„Cynický!“ ozvalo se chraplavě ve sluchátku. „Brýden Zoufalá!“ řekla jsem mile.

3.12.2011 v 16:20 | Karma článku: 12.34 | Přečteno: 3100 | Diskuse

Renata Fíková

Zoufalá ČÁST II.

Vpochodovali jsme s Drobkem prosklenou recepcí Petrovy firmy jako zjevení. Recepční si nás prohlédla jako nezvyklé sousoší a zeptala se, koho má ohlásit.

3.12.2011 v 16:15 | Karma článku: 10.01 | Přečteno: 2822 | Diskuse

Renata Fíková

Zoufalá ČÁST I. (letní povídka z červené knihovny :)

„Jmenuji se Lucie Zoufalá a jsem alkoholik“ vyprskla jsem zhrzeně a zapotácela se před zpoceným zrcadlem. Na dně flašky Ryzlinku zbylo vína na jednu polévkovou lžíci a mně se parádně motala škeble.

3.12.2011 v 16:10 | Karma článku: 14.15 | Přečteno: 3550 | Diskuse

Renata Fíková

Na cestě (pokus o psychologickou povídku)

Baculatý hrnek s lógrem vytvořil na parapetu panelákového balkonu pátý olympijský kruh a v černé hmotě na dně zasyčela cigareta. Druhá od rána a dvě stě třicátá osmá ode dne, kdy definitivně přestala kouřit.

2.12.2011 v 21:37 | Karma článku: 9.65 | Přečteno: 2760 | Diskuse

Renata Fíková

Kouření aneb konec jedné velké vášně

Vždycky se lépe začíná, než končí. Začátky jsou radostné, plné euforie a nadšení pro věc...konce pak hořké nebo přinejmenším hořkosladké. Když dočítám poslední stránku dobré knihy, bývám hluboce a sentimentálně smutná. S filmy to mám podobně, a to i když hlavní aktéři vyhrají taneční soutěž, Willy skočí a Lassie se vrátí na místo.

1.12.2011 v 1:55 | Karma článku: 34.45 | Přečteno: 5535 | Diskuse

Renata Fíková

Kauza prsten

Jsem chladnokrevná emancipovaná kariéristka a z reklamy na designový osvěžovač vzduchu a rodinná balení jogurtů mám kopřivku. Ani statistika, ani praxe advokátního koncipienta, ba ani Válka Roseových ve mně však kupodivu neuhasili jiskérku naděje, že se jednou šťastně vdám.

30.11.2011 v 17:55 | Karma článku: 12.06 | Přečteno: 3989 | Diskuse

Renata Fíková

Sezóna v pekle

Razím heslo, že k čemukoliv si dáte rajče, promění se ve zdravou stravu a jídlo po půlnoci se bere jako snídaně. A tak práh mojí domácnosti nikdy nesmí překročit váha a zrcadlo v mojí koupelně milosrdně zabírá pod skomírající žárovičkou jen bustu celé mé slovanské krásy.

30.11.2011 v 17:48 | Karma článku: 10.38 | Přečteno: 3345 |

Renata Fíková

Co si nedokážu o Vánocích odpustit, i když bych měla

Nedokážu si odpustit svařené víno v množství, které je neslučitelné se slušným, natož adventním chováním. Nedokážu si odpustit štědrovečerní krmení divé zvěře, a to ani po tom loňském, kdy mě (pravděpodobně vzteklá) srna pronásledovala s jablkem v hubě až k hranicím naší zahrady. Nedokážu si odpustit křečovitý úsměv a tik v oku, se kterým rozbaluji pod stromkem kousavé ponožky s bambulemi, které se tak krásně hodí do právnických lodiček. Nikdy si ale nedokážu odpustit návštěvu kostela.

30.11.2011 v 17:38 | Karma článku: 8.17 | Přečteno: 2907 | Diskuse

Renata Fíková

Jíst, meditovat, milovat

Před chvílí jsem se dodívala na klasický americký „doják“ s Julií Roberts „Jíst, meditovat, milovat“. Je to příběh neworčanky Elizabeth, která se vydá do světa s buchtami v uzlíčku, aby našla sama sebe. A taky je to tak trochu blbost!

27.2.2011 v 18:18 | Karma článku: 10.09 | Přečteno: 5464 |

Renata Fíková

Věčná loviště

Jak známo, tak Vinetou se nejprve vrhnul v přestřelce před svého pokrevního bratra Oldu, načež se poklidně odebral do věčných lovišť. Já se do věčných lovišť vrhám denně, když v úžlabinách své kabelky pátrám po předmětech denní potřeby.

27.2.2011 v 18:03 | Karma článku: 13.32 | Přečteno: 5040 |

Renata Fíková

Yes woman

Když vylezete v pětadvaceti ze školy, Váš svět se od základů změní. Pořídíte si byt na hypotéku s přítelem zralým na převýchovu a večery Vám zpříjemňuje vrnění automatické pračky na splátky. Zjistíte, že po deseti hodinách v pracovním procesu je zcela nemyslitelné po večerech vytvářet jakékoliv hodnoty.

27.2.2011 v 17:50 | Karma článku: 11.77 | Přečteno: 5194 |

Renata Fíková

Taková, jaká jsem

Fejeton o tom, že láska není jenom tak a že princové nejsou vůbec.

27.2.2011 v 17:20 | Karma článku: 10.08 | Přečteno: 4905 |

Renata Fíková

Cementová lady

Představovala jsem si to jinak. Když jsme před dvěma měsíci s přítelem koupili náš první společný byt, jásali jsme nad jeho dezolátním stavem. „Chápeš! Tady bude pohovka a v ní budu sedět já, a tady budou žebřiny a tam budeš viset ty a budeš na mě volat, co bude k obědu!“ poskakovala jsem v troskách bytu a předváděla běžné rodinné situace. Byt jsme vybírali tak dlouho, že bychom si na zelené louce za zlomek toho času postavili dvoupatrový bunkr.

16.3.2010 v 10:00 | Karma článku: 45.97 | Přečteno: 26101 | Diskuse
VIP
Počet článků 105 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 9192

Autorka je životním nadšencem, který si čokoládu nikdy nenechá na později.